Zebravinken te koop (en te ruil) :  The fastest message board... ever.
Zet hier je zebravinken te koop. Als je zebravinken zoekt, kan je hier terecht. 
Gezocht koppel zebravinken
Gepost door: Joor ()
Datum: 08 mei 2012 17:10

Ik wil gaan beginnen met het kweken en houden van zebravinken. Ben opzoek naar een mooi koppel om deze hobby te beginnen en vroeg me af of imand me aan een koppel kwaliteits vogels kan helpen. Woon zelf in Arnhem en wil ook lid worden van een vereniging om mee te kunnen doen aan tentoonstellingen. Wie kan me op weg helpen?

Groetjes Joris

Re: Gezocht koppel zebravinken
Gepost door: Janno ()
Datum: 09 mei 2012 16:39

je moet kwekers gaan benaderen, met name de kwekers met de kleurslag die jij mooi vindt. met een beetje geluk wordt je bij een kweker op de wachtlijst gezet.
op vogelmarktplaats.nl wordt met regelmaat top vogels aangeboden door kwekers. deze vogels zijn van goede afkomst, lang niet alle, maar daar moet je een beetje kijk op hebben.

tip:
koop alleen vogels bij een kweker
koop vogels die geringd zijn met vaste voetring en vd eigenaar
vogels die voor een paar euro worden aangeboden zijn geen top vogels, gemiddeld ligt de prijs voor een enkelvoudige kleurslag rond 10 euro, top vogels natuurlijk veel duurder en de combo's zijn ook duurder.
vraag de kweker of je zijn hokken mag zien, de meeste kwekers waarderen je intresse.
een vogel kopen is geen brood halen bij de supermarkt,
kijk zorgvuldig: zit hij bol, helder uit de ogen mooi op kleur ezv. bij de meeste kwekers krijg je ook advies en een kop koffie smiling smiley
lid worden van de plaatselijke vereniging is een goed idee, je kan dan ook ringen bestellen en je kweek goed opzetten.

wil je zwartwangen kweken dan kan ik je op de lijst zetten voor mijn vogels. ook heb ik soms wel wat wit en grijs serie die split vogels kunnen zijn voor bepaalde kleuren.

groet janno

Gepost door: nesje ()
Datum: 09 mei 2012 19:16

Janno, ik ben ook maar juist bezig maar combo's wat zijn dat? en wat zijn split vogels?? Misschien domme vraag maar ik kan me der niets bij voorstellen.

Gepost door: Janno ()
Datum: 10 mei 2012 08:08

split: bv een grijze vogel( wildkleur) die een vader of moeder heeft die zwartwang is, waardoor wanneer hij of zei zelf jongen krijgt deze zwartwang of grijs kunnen zijn, de verhoudingen van uitkomst kunnen verschillend zijn.

combo's zijn kleuren mutaties, bv pastel zwartwang grijs, of orjanje borst zwartborst bleekrug bruin,
kortom verschillende kleuren gemengt en een patroon

groet janno

Gepost door: Suzanne ()
Datum: 10 mei 2012 11:02

Ik heb nog een mooi koppel zebravinkjes, samen hebben ze 1 jong van 1,5 maand oud.
Je kunt ze gratis afhalen.

Gr Suzanne

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.