Zebravinken te koop (en te ruil) :  The fastest message board... ever.
Zet hier je zebravinken te koop. Als je zebravinken zoekt, kan je hier terecht. 
in rotterdam
Gepost door: NL_Artex ()
Datum: 20 november 2011 13:02

zijn er kwekers in rotterdam
want ik heb zelf geen auto dus moet het wel in de buurt zoeken

Re: in rotterdam
Gepost door: Janno ()
Datum: 20 november 2011 16:23

hou vogelmarktplaats in de gaten of plaats een advertentie. daar vindt je veel kwekers
kijk op de site van NZC
kijk op zebravink.startpagina.nl
je kan ook marktplaats in de gaten houden.

kijk ook welke kleuren je wilt er zijn wel meer dan 60 verschillende kleurmutaties.
soms moet je er een stuk voor reizen, trein of auto maakt dan niet uit. als je zo aan mooie vogels kan komen heb ik het er graag voor over.

groet janno

Datum: 20 november 2011 16:35

ja das waar daar zou ik er ook wel voor over hebben hoor
maar jah ben nog maar een beginner dus jah maar ben zo gelijk dat ik het goed wil doen en niet met een stel flutvogels moet wel kwaliteit aan zitten :d

Datum: 20 november 2011 20:57

voor kwaliteit moet je soms geduld hebben, dat weet ik uit ervaring smiling smiley
dat je verdiept waardeer ik zeer zeker.
ook al neem je eerst gewoon een koppeltje en ga daar ervaring mee opdoen. dat je dit koppel bij een kweker wil halen is naar mijns inziens de beste koop.

Datum: 20 november 2011 21:31

ja oke das waar
ik ben was ook van plan om met 1 koppeltje te beginnen ken het wel groot doen maar dat heeft weinig zin daar weet ik te weinig van af dus jah ik ben geen lezer maar vandaag heb ik heel wat gelezen bleh hahahah
en las idd dat het beter bij een kweker ken halen dan in de winkel
ik heb een tuin maar wil het liefst binnen doen dus jah wat is het beste ?

Datum: 21 november 2011 08:01

binnen of buiten maakt niet zoveel uit;
voordeel van binnen is, dat je altijd kan broeden, het water niet bevriest en vaker van je vogels kan genieten.
buiten heb je minder last van stof en veertjes, maar moet je wel voorbereidingen treffen voor de winter, zoals afschermen van water en wind.

wanneer je toch met 1 koppel begint zou ik het eerst binnen doen, kijken of je het leuk vindt en lekker mee gaan "oefenen"
wat voor een kooi laat ik aan jou over, maar wanneer je een nestje wilt moet je er wel rekening mee houden met de functionaliteit van de kooi, het beste kan je dan een broedkooi kopen, misschien minder mooi dan een sierkooi maar wel praktischer.
op vogelmarktplaats vindt je een scala aan verschillende (broed)kooien. voor een goede prijs.

groet janno

Datum: 21 november 2011 19:17

ja ten eerste in het veel leuker en gezelliger als ze binnen zitten
2e is dat er bij mij achter heeeeeeeeel veeeeel zwerf katten zitten daar zit ik niet op te wachten
wel jammer want heb een tuin van 12m bij 6m
ja daarom begin ik ook lekker met 1 koppeltjuh uitbreiden ken altijd nog
wat is het mooiste voormaat kooi dan of kweek kooi
ongeveer dan ?

Datum: 21 november 2011 19:24

standaard maat is 50 lang en 40 diep en hoog. groter kan altijd maar is niet nodig
tja katten is een probleem, er zijn oplossingen om te weren en anders met een buks op de loer smiling smiley
maar tegen die tijd help ik wel mee denken winking smiley

groet janno

Datum: 22 november 2011 05:11

okeeej dan thx ik ben nu lekker op me gemakkie aan het zoeken

Datum: 22 november 2011 16:57

wat raden jullie me aan om een gewone kooi te nemen of gelijk een kweekkooi maar daar kunnen ze tog niet altijd in blijven ?

Datum: 22 november 2011 19:09

is deze groot gnoeg tongue sticking out smiley

[dieren.marktplaats.nl]?

Datum: 23 november 2011 08:05

dat is een behoorlijke broedkooi, haha
dat is een prima kooi voor de gezelschap, een nestje gaat zeer zeker.

een broedkooi is praktischer, tja bij bij zitten ze meestal in een broedkooi en in de rust periode in een dubbele broedkooi. het is maar wat je zelf wilt.
ik vind het wel een dure kooi om voor ff te beginnen, volgens mij is hij voor een tweedehands best prijzig.

Datum: 23 november 2011 14:59

hahahha ja hij is groot he wel mooi maar vind het wel wat te duur jah was het ook niet van plan hoor
ik heb rond zitte kijken maar zie niet echt een geschikte kooi zijn allemaal normale vogelkooien volgend mij is dat nou niet echt geschikt r voor

Gepost door: sasja ()
Datum: 23 november 2011 16:05

Wij hebben een gewone kooi 1.80 bij 80-80 en sisal nestjes hoog erin opgehangen.
Dit gaat ook goed het zijn net muizen heb continue eitjes en jonkies.
Hier hebben we ook geen broedkooi aanvast.

Groetjes Sasja

Datum: 23 november 2011 19:46

klopt sasja, het is precies wat je wilt, alles kan en is mogelijk.
een normale kooi kan heel goed.
ik ben kweker van zebravinken, dus voor mij zijn broedkooien veel praktischer.
de vogels vang je veel makkelijker, de kooien geven meer rust en je kan gericht kweken per koppel en kleurslag.

groet janno

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.