Zebravinken te koop (en te ruil) :  The fastest message board... ever.
Zet hier je zebravinken te koop. Als je zebravinken zoekt, kan je hier terecht. 
Gezocht
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 14 oktober 2011 22:40

Ik ben op zoek naar 2 Zebra's. Mijn dochter woont sinds kort op zichzelf. Ze wil graag een huisdier maar door gebrek aan ruimte en werkzaamheden kan dat geen kat/ knaagdier oid zijn. 2 Zebra's lijken dus uitermate geschikt. Wel 2 mannen, zodat ze ook slaapnestjes in hun kooi kunnen hebben zonder alle gevolgen van dien winking smiley, en als het niet goed gaat/ ze vind het toch niet wat ze ervan dacht, dan komen ze bij mij in de voliere, waar ook alleen maar Zebramannen in zitten. Ze komen bij haar in een grote kooi.

Ik wil geen vinkjes uit een voliere, omdat ik vind dat je het niet kan maken vogels die ruimte hebben weer in een kooi te gaan stoppen. Is er iemand die Zebra's in een kooi heeft en 2 mannen weg wil doen? Het liefst wel een beetje in de omgeving (Gooi).

Re: Gezocht
Gepost door: Janno ()
Datum: 15 oktober 2011 09:37

Hoi Carla,

ik heb wel twee mannen voor je, maar...... smiling smiley
ze mankeren wel allebei iets:

zwartwang grijze man: iets afhangende vleugels, wel goed van kleur en uiteraard in conditie.

witte man: Spier witte man met een "uitgezakte krop", hij heeft daar geen last van maar daardoor is hij niet geschikt voor de kweek en show.

beide vogels zijn voor de liefhebber prima vogels, voor de kweek ongeschikt, althans voor mij dan winking smiley

je mag ze voor 10 euro bij me ophalen.

mail me maar dan kan je ze vandaag nog ophalen

groet Janno

Re: Gezocht
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 15 oktober 2011 19:16

Ha Janno,

wat leuk! Ik had niet verwacht snel iets te horen omdat de meesten Zebra's in volieres houden.

Ik kom ze van de week graag halen (ben nu aan het werk tot morgen 13.00). Mijn mailadres is: bakker982@hotmail.com

Groeten C@rl@.

Re: Gezocht
Gepost door: Janno ()
Datum: 16 oktober 2011 09:21

ik stuur je een mail.

groet janno

Re: Gezocht
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 19 oktober 2011 01:56

Alles is goed gegaan. Ze gingen vanmiddag in hun kooi en gingen meteen eten/ drinken/ mandjes verkennen. Vanavond voorzichtig het eerste getrompetter winking smiley

Zaten ze bij jou in een verlichte ruimte? Ze leken wat moeite te hebben vanavond met het licht. Ik maak van de week even een hoes voor de kooi, zodat ze als het licht aan moet lekker kunnen gaan slapen.

Dochters vriendje vroeg of ze beten....... Zebravinkjes en bijten grinning smiley

Bedankt Janno, we zullen goed voor ze zorgen!

Re: Gezocht
Gepost door: Zebravinkie ()
Datum: 08 november 2011 08:24

Wij krijgen binnenkort jonge zebravinkjes, ze zitten nog in het ei.
Wij wonen op de rand van het gooi (buurt van amersfoort)
Als je nog iemand weet die ze wil, of je wil er zelf nog een paar zeg het maar winking smiley
Groetjes

Re: Gezocht
Gepost door: Zebravinkie ()
Datum: 08 november 2011 08:26

En de onze zitten ook in een kooi winking smiley

Re: Gezocht
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 13 november 2011 22:25

Ik denk dat het niet handig is er nu nog meer mannen bij te gaan zetten winking smiley Deze 2 komen van 1 adres, kennen elkaar en het gaat prima samen (slapen zelfs samen in 1 mandje, zo lief), er nog meer bij zetten zou alleen maar tot problemen leiden.

Ze krijgen van de week een andere kooi (76brx54hx46d), een mooi formaat voor 2 mannen, doe je er meer bij, dan wordt het te vol (vind ik).

Maar misschien zijn er anderen die nog Zebra's zoeken? In deze regio is het wel heel lastig heb ik gemerkt om aan Zebra's/ tropen te komen. Lijkt wel alsof in deze regio nauwelijks vogels gehouden/ gefokt worden.

Re: Gezocht
Gepost door: Janno ()
Datum: 14 november 2011 20:02

@carla,
leuk dat het goed gaat met ze smiling smiley
ze krijgen een goed leven samen, dat heb ik al in de gaten
verwen ze maar goed.


groet janno



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.