Zebravinken te koop (en te ruil) :  The fastest message board... ever.
Zet hier je zebravinken te koop. Als je zebravinken zoekt, kan je hier terecht. 
help
Gepost door: mar ()
Datum: 30 maart 2007 12:55

halllo allemaal ik heb drie jonge zebravinkjes en ze zijn nu zo ver dat ze ook al zelf eten maar nu is mijn vraag hoe weet ik wanner ze weg mogen en wat het zijn een pop of een mannetje en wie kan mij helpen dat ze een goed thuis krijgen want dit is de eerst keer dat ik jonkies heb dus moet nog veel leren erover maar ze zijn er mooi en doen het heel erg goed groetjes marielle

Re: help
Gepost door: Rudmer ()
Datum: 30 maart 2007 14:35

Is het mogelijk om foto's online te zetten? Dan kunnen wij wellicht helpen met de geslachtsbepaling.

Via vogelmarktplaats / locale dierenwinkel is er vast wel iemand te vinden die een vinkje nodig heeft

Wanneer ze weg mogen weet ik niet precies, ik dacht na 8 weken uitgevlogen te zijn, maar er zijn hier nog wel meer die daar een antwoord op kunnen geven smiling smiley

Re: help
Gepost door: yvonne ()
Datum: 31 maart 2007 18:52

twee tot drie weken na het uitvliegen uit het nest...kunnen de jongen zelfstandig verder..zonder ouders....
je kunt dit snel genoeg zien doordat ze dan zelfstandig gaan eten en drinken. Let wel...zolang daarna de ouders er nog bij zijn zullen ze bedelen om voedsel dus dan lijkt het wel of ze nog niet zelfstandig zijn maar dan zijn ze eigenlijk wel zelfstandig....

wat betreft een goed huis...ja dat is momenteel best wel een probleem...de meesten raken ze moeilijk kwijt en daarom zou ik in het algemeen ook aanraden.....kijk uit met hoeveel er gekweekt wordt... je raakt de jongen gewoon bijna niet meer kwijt....

alleen natuurlijk die zuivere...dus geen split zijn nog echt gewild...maar goed de meesten hier hebben split zebravinken dus ....hiervoor gelden gewoon andere belangstellende.......

succes....daar...hoop dat je een goed stekkie voor ze vindt...

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.