Zebravinken te koop (en te ruil) :  The fastest message board... ever.
Zet hier je zebravinken te koop. Als je zebravinken zoekt, kan je hier terecht. 
gezocht
Gepost door: ed ()
Datum: 01 februari 2007 19:08

ik zoek een koppeltje wittezebravinken voor mijn buiten voliere wie kan mij daar aan helpen omgeving arnhem

Re: gezocht
Gepost door: yvonne ()
Datum: 05 februari 2007 16:02

Ed,

Momenteel zitten veel kwekers wel met koppeltje maar hebben ze zelf op broed zitten....dit ook wel voor de tentoonstellingen die aan het eind van dit jaar weer zullen plaatsvinden. Daarbij vermoed ik dat het jou bedoeling is hier verder mee te kweken....

Witte...daarbij bedoel ik echt witte zonder split zijn bijzonder moeilijk te krijgen. Ik zelf heb een witte zitten maar na het eerste nestje zag ik al dat het een split is..voor grijs....dan lijken de ouders wel geheel wit maar in de genen ligt dan nog grijs of anders....

Je kunt misschien nog beter gaan zoeken bij de zebravinken vereninging waar ze waarschijnlijk ze wel hebben, alleen net wat ik in het begin al melde....iedereen die kweekt heeft momenteel zijn koppels zitten broeden of al in broedkooien gezet...dus de verkoop ligt wat stil.

toch heel veel succes

Gepost door: mark ()
Datum: 05 februari 2007 22:08

ja dat klopt yvonne

ik heb op dit moment witte in de kweek zitten (lees zuivere) deze krijgen alleen witte jongen dus ed probeer het eens zo rond september als ik de vogels ga selecteren.
grt mark

Gepost door: Frederike306 ()
Datum: 12 februari 2007 21:37

Hoi Ed,

Ik heb een koppeltje zebravinkjes, de pop is wit maar het mannetje is grijs/wit/zwart/bruingevlekt. Ik doe ze alleen samen weg. Geïnteresseerd? Als je snel reageert kan je ze in Arnhem ophalen, anders zijn ze verhuisd naar Ede.

Frederike

Gepost door: yvonne ()
Datum: 13 februari 2007 17:28

Frederike, aardig aangeboden...maar dan heb je het niet over witten hoor...maar alweer split en de kans is dus ook dat je witte...split is....

als mark zegt zuivere...witte dan zijn het ook zuivere witte.....wit wordt heel vaak als wit verkocht...maar ondertussen heb je mooi split vogels.....dus geen wit.....dit zie je als er jongen komen heel snel.

Gepost door: Ellis ()
Datum: 20 februari 2007 10:34

Hallo,

Ik heb een witte vrouwtje. heb je daar misschien interesse in?

Groetjes
Ellis

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.