Zebravinken te koop (en te ruil) :  The fastest message board... ever.
Zet hier je zebravinken te koop. Als je zebravinken zoekt, kan je hier terecht. 
GEZOCHT
Gepost door: liefhebber ()
Datum: 23 december 2006 17:40

ik ben op zoek naar een koppeltje
grijsbont of zwartbont

wie heeft voor mij nog zoiets zitten

ik hoor het heel graag van jullie
---

Re: GEZOCHT
Gepost door: mark ()
Datum: 23 december 2006 19:56

Beste liefhebber

zover als ik weet worden de kleuren grijs en bruin alleen gekweekt dit omdat deze 2 kleuren alleen door de NBvv geaccepteerd worden dus een zwarte bonte ken ik niet.
Ik heb geen bonte zitten maar als je er 1 hebt is het ook geen probleem omdat je deze kunt kweken met zuiver vogels, de jongen zijn dan b.v grijs split voor bont en als je deze jongen tegen moeder of vader zet (de bonte dan he) dan krijg je 50% bont en 50% grijs split voor bont.
Zo kweek ik en men noemt dit lijnkweek en is niet zo schadelijk voor de vogels.
Kijk even op de site [www.zebravink-nzc.com] ga naar binnen en kijk dan in de kwekerslijst hier zie je een lijst met kwekers ook met bont. Misschien heeft die kweker er nog een zitten die je mag kopen.

grt mark

Gepost door: zabber ()
Datum: 13 april 2007 21:08

jij doet dus aan inteelt

Datum: 13 april 2007 21:09

hallo zabber

nee ik doe niet aan inteelt maar aan lijnteelt dat is iets anders

grt mark

Gepost door: Thomas ()
Datum: 14 april 2007 13:34

Ik wil wel ff zeggen, dat je dit maar 1 keer mag doen, en niet vaker, want dan kan het wel schadelijk worden voor de jongen!

Datum: 14 april 2007 16:35

valt best mee hoor thomas maar je moet natuurlijk wel goed weten waar je mee bezig bent en een hele goede administratie bijhouden.

grt mark

Gepost door: yvonne ()
Datum: 15 april 2007 13:14

Mark ik vermoed dat je eventjes moet gaan uitleggen wat lijnteelt is...gezien de vragen over inteeld blijven komen......en dat lijnteelt toch echt wat anders is dan inteeld...misschien handig?

En die administratie.....is een heel gedoe....hihihihihihihihihi, maar goed....hij is hier weer helemaal op orde......

Datum: 15 april 2007 22:13

oke ik zal hier wat over vertellen lijnteelt is inteelt, alleen met dit verschil dat men met de kweek binnen een kleine groep bewust in een bepaalde LIJN kweekt. bij inteelt kweekt men bewust met broer en zus en zo verder ik doe dit niet .
Waarom doe ik dit?
nou ik ga uit van een goede vogel met uitzonderlijke eigenschappen b.v. de kleur van de wang om deze goede kleur vast te houden kweek ik vader aan dochter en verder b.v vader aan kleindochter dit doe ik omdat vader ook het eeuwige leven heeft en ik mijn vogels niet wil uitmelken een man kweek ik ongeveer 4 jaar met die verstanden dat die man het laatste jaar maar 1 ronde draait, als ie ongeveer 4 jaar gekweekt heeft dan gaat ie op rust dat wil zeggen hij hoeft niet meer te paren hij komt dan wel bij de jongen mannen te zitten om die een beetje te begeleiden en eventueel bij te voeren.
Ik wil hier wel bij aangeven dat ik lijnteelt zeer gecontroleerd toepas en dat ik niet alle vogels die ik heb hiervoor inzet, zoals jullie gelezen hebben doe ik dit vooral bij een vogel met zeer uitmuntende eigenschappen omdat ik die eigenschap wil behouden in mijn stam en dat de jongen van deze vogels vaak niet verkocht worden omdat ze te waardevol zijn voor mijn stam.

ik hoop dat jullie de hierboven uitgelegde uitleg snappen zo niet beantwoord ik jullie vragen natuurlijk graag

grt mark

Gepost door: yvonne ()
Datum: 16 april 2007 09:34

Helemaal duidelijk hoor mark...jammer alleen dat er geen foto's hier kunnen worden geplaatst zodat men misschien ook onze kweek kaarten eens kon bekijken hoe deze worden ingevuld en wat voor gegevens hier zo al op staan....

maar een tijdje terug heb ik op mijn eigen site hier wat foto's van geplaatst...dus als je die echt wil zien....moet je eventjes naar mijn site gaan en wat scrollen naar onderen volgens mij moet je ze dan tegen komen.....overigens kunnen die ook bijgehouden worden zonder dat je naar shows gaat etc.....als ondersteuning voor je algemene kweek.....

(dit opnieuw niet om iedereen te lokken naar mijn site hoor...alleen om jullie weg wijs te maken in het geheel mark en ook ik mee bezig zijn.....)

Overigens heb ik sinds een ruime week geen zebravinken meer........dus hierover zul je dan ook al daar, geen gegevens meer vinden....

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.