graag zo snel mogelijk hulp
Datum: 09 juli 2015 02:56
hallo,
hier volgt een lang verhaal.
ik werk in een bouwmarkt waar ze ook vogels verkopen. nu kwam er op een dag een vrouw naar mij toe die een vogel bij haar had. De vrouw zij dat ze deze pas geleden van iemand cadeau had gehad maar dat het vogeltje een misvorming had. en vroeg toen of ze hem misschien kon omruilen (wat ik persoonlijk echt slecht vind alsof zo'n beestje decoratie is)
maar ok voor de goede klantenservice mocht ze hem zo omruilen.
de dag hierna was ik weer aan het werk krijg ik een klant die mij beleefd even vroeg mee te komen naar de vogels. hier aangekomen wees ze hetzelfde beestje aan en melde dat zijn poot ringetje te strak zat en dat zijn poot hierdoor aan het afknellen is. (ik had in alle drukte het vogeltje niet gecontroleerd toen hij terugkwam) dit vond ik zelf vreselijk zielig en kreeg een schuldgevoel omdat dit mij niet eerder opviel. ik heb die vrouw bedankt dat ze het durfde te melden en heb diezelfde dag het beestje mee naar mijn huis genomen om ervoor te zorgen.
eenmaal bij mij thuis heb ik haar een dagje laten rusten (de zwelling was al zo erg dat afsterving niet te vermijden was dus had besloten haar op te laten sterken) om de dag daarna terwijl iemand anders voor mij het vogeltje beet hield het ringetje eraf te slijpen.
dit vond ik ook erg onplezierig om te doen maar het zat al zo strak dat de dierenarts niet anders had gedaan. (ringetje had geen breuklijn) nu is de zwelling weggetrokken maar zoals verwacht is het pootje zwart geworden en dus niet meer te redden.
nu ga ik hiermee wel zo snel mogelijk naar de dierenarts om deze poot te laten verwijderen. (zou het nekje wel om kunnen draaien maar hiertoe ben ik niet in staat en als het beestje met 1 poot ook kan leven hou ik haar graag bij mij thuis. zolang ze maar geen pijn meer heeft)
nu heeft het vogeltje geen staartveren gehad sinds deze met mij mee is gekomen. ik weet niet waar dit mee te maken heeft. verder ondanks het pootje wat er nog af moet is het een vrolijk beestje en vrij snel hand tam geworden (vrij geforceerd maar das vanzelfsprekend in deze omstandigheden) nu is eigenlijk het enige waar ik nog echt hulp bij nodig heb en geen raad mee weet: sinds 3 dagen heeft zij een soort oogontsteking te pakken, haar linkeroog zit altijd halfdicht of verder en heeft een soort prutje voor zitten. deze heb ik al geprobeerd weg te halen met een nat wattenstaafje maar ik krijg er geen beweging in. heb vandaag zelfs een pincet geprobeerd maar hiermee krijg ik het niet beet. (misschien kan het wel maar ik ben te bang het oogje te prikken) nu heb ik al gekeken of het vanzelf wegtrekt maar dan raakt het hele oogje dichtgeplakt van de smurrie. ik vind het al een zielig beestje maar met het oogje nu ook vind ik het te ver gaan. ik zou heel graag snel wat advies krijgen wat dit precies is en hoe ik dit kan verhelpen aangezien ik het leiden van het beestje wil laten stoppen zodat het weer zo vrolijk word als het was voordat het oogje ontstoken raakte.
zoals je ziet heb ik haast alle informatie waarover ik beschik hier neergezet ook de nutteloze. graag zo spoedig mogelijk antwoord en alvast bedankt!