Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
Zebravink bol en stil
Gepost door: BurungMike ()
Datum: 27 november 2013 17:09

Hallo allemaal, mijn naam is Mike. Wij hebben twee grasparkieten en twee zebravinken in separate kooien. Nu is een zebra vinkje al een paar dagen vrij stil. Ze eet wel continu en kan nog wel (als t moet ) van beneden naar boven op t stokje of naar het nestje vliegen. Ze slaspt ook nog steeds elke avond samen met t andere vinkje in het nestje halverwege de kooi. Maar ze heeft bolle veren en een dikke kont. Ze is ook iets kalig aan de kont. Ik dacht eerst ze gaat een eitje leggen maar dit duurt al drie dagen zo. .... Ik ben bang dat ik haar ga verliezen. Weten jullie wat er misschien aan de han kan zijn of wat ik zou kunnen doen?
Alvast bedankt grtz Mike

Re: Zebravink bol en stil
Gepost door: J10 ()
Datum: 28 november 2013 10:21

Ik denk dat ik, ondanks de kosten, in dit geval toch naar een dierenarts zou gaan. Het is wel heel veel stress voor zo'n diertje maar ik zou het zo niet weten.
Daarnaast zou ik ze onder een warme lamp zetten. Dat is altijd goed. Niet TE natuurlijk.

Doeg
Janitne



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.