Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
gedrag pop
Gepost door: nesje ()
Datum: 27 december 2012 20:47

Ik ben deze kerst voor 4 dagen weg geweest, alles was goed voor ik vertrok. Ik had extra water bijgegeven, veel eten, torstgiest en pipstokjes zodat ze niets tekort hadden tijdens mijn afwezigheid. Ook de kooi was mooie gemaakt. Alle producten en het eten was hetzelfde als altijd.

Toen ik thuiskwam dinsdagavond was alles ok. Nu gisteren was mijn pop precies heel moe en zat ze telkens in het eetbak, zoals in een nestje. Ik dacht, ok dat doet ze altijd als ze een ei moet leggen. Nu vandaag is dit nog altijd hetzelfde maar geen ei te vinden en alles ziet er normaal uit bij haar.

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb 1 koppeltje.


Re: gedrag pop
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 27 december 2012 21:24

zou toch duiden op legnood.
als ze op de grond of ergens stil gaat zitten of als je zie dat ze zich niet goed gedraag kun je haar voorzichtig vastpakken en met een wattestaafje in olie gedrenkt dr cloaca (achterwerkje) kunnen insmeren maar wel heel voorzichtig want als er eninderdaat een ei zit kun je het breken in haar buikje en dan sterft ze. maseer het een beetje met je vinger heel zacht en zet haar terug dit helpt wel vaak.
sucses Anneke.

Re: gedrag pop
Gepost door: J10 ()
Datum: 28 december 2012 12:30

Wat bij mijn gould amadine wel werkte bij legnood was haar even lekker warm onder een lamp zetten (niet te heet !!!).
Het is twee keer gebeurd dat ze zielig op de grond zat als ik thuis kwam uit mijn werk, dan kon ik haar zo pakken. Ik dacht toen echt dat ze dood ging. Maar als ik haar dan de avond onder de warme lamp zette (en 's nachts gewoon in het donker) lag er de volgende morgen een eitje naast en was ze weer helemaal fit.

succes
J10

Re: gedrag pop
Gepost door: nesje ()
Datum: 30 december 2012 13:19

Ze zit er al wat beter bij, ze geeft me niet meer het idee dat ze zal sterven zoals J10 zegt. Wel zit ze nog altijd in het eetbakje. Haar achtwerkje is proper en ze laat zich niet pakken.

Zou ze haar nestje niet missen want dit heeft ze niet. Of zou ze echt willen broeden?

Elke avond gaat hier een doek over de kooi zodat ze ongestoord kunnen rusten.

Merci voor de reacties.

Re: gedrag pop
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 30 december 2012 16:58

waarom heeft ze geen nestje.? omdat de man er bij zit ??
jammer he want ze slapen er graag in.
maar ja dan zit je weer met die eitjes dat is waar.
maar misschien wil ze wel een nestje.
maar als je geen nestjes wil kun je misschien beter twee man of twee pop nemen.
groet Anneke.

Re: gedrag pop
Gepost door: nesje ()
Datum: 30 december 2012 18:47

Idd, het is een koppel en ik wil geen nestje meer.

Het zou idd veel beter zijn om 2 mannen of poppen te nemen maar ik vind het zielig om een van de twee weg te doen. Alé, te ruilen.

En het mannetje zit ook al af en toe in die eetbakjes.

Groetjes.

Re: gedrag pop
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 30 december 2012 22:24

het is niet zielig hoor dat denken wij mensen alleen maar. zodra je ze in een andere ruimte zet bij een andere zebravink zijn ze hun partner al vergeten. geloof me maar. ik zie dat regelmatig hier bij mn vogels ook als ik kweek. en de koppels vorm.
ruil het popje voor een man of net wat je wil maar twee mannen is voor in huis gewoon gezelliger omdat ze hun liedje zingen. en ze gaan ook heerlijk samen in 1 nesrtkastje slapen als ze eenmaal een weekje bij elkaar zitten.
ik heb 11 mannen bij elkaar zitten dus 1 drietal slaapt samen echt waar.
groetjes Anneke.

Re: gedrag pop
Gepost door: nesje ()
Datum: 31 december 2012 11:32

Ha bedankt anneken.

Ik ga op zoek gaan naar een mannetje dan. Ik wil wel eentje cremekleurig, niet 2 dezelfde. Dus zal hier even zoeken zijn.

groetjes



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.