Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
Zebravinkje ineens ziek?
Gepost door: nederlander ()
Datum: 22 mei 2012 21:51

Hallo, ik liet toen net mijn zebravinkje even vliegen. Hij zit met een vrouwtje in zijn kooi. Maar toen ik heb terug in zijn kooi zette, was hij ineens heel rustig en hij blijft maar op de bodem zitten. Hij schokt ook een beetje, zet zijn veren bol en probeert te slapen. Normaal is het een heel levendig vogeltje, dus ik schrik er van. Ik neem zelf aan dat het allemaal iets te veel is geweest voor hem, want het ging in zo'n snel tempo dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat hij ziek zou zijn. verder kan ik hem wel oppakken, maar ik laat hem nu even goed rusten. Ik hoop dat het gewoon even een schok voor hem is geweest, er waren trouwens ook 2 grasparkietjes aan het vliegen. Ook mist hij veertjes onder zjin snavel, daar kan ik zijn hele huid zien. Misschien dat hij ergens tegen aan is gevlogen, ik weet het niet. Kan iemand me advies geven of zeggen wat het zou kunnen zijn?

Groetjes

Re: Zebravinkje ineens ziek?
Gepost door: nederlander ()
Datum: 23 mei 2012 08:06

helaas, het is al te laat. hij is gisteravond overleden, maar ik weet nog steeds niet wat nou de oorzaak was.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.