Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
nog steeds ruzie 1 gewond
Gepost door: jolanarno ()
Datum: 13 februari 2012 08:27

Ik had 2 koppeltjes in de kooi sinds een paar weken, maar dat bleef geruzie. Dus wij er gisteren een koppeltje bijgezet. Maar ik ben bang (zo las ik hier later) dat de timing wat rot was ivm 1 koppel dat aan t broeden is. Ze hebben elkaar gisteren bijna de hele middag en avond achterna gezeten. Nu zit t vrouwtje van t nieuwe stelletje onder in een hoekje, als ik haar wil vangen om apart te zetten kan ze zich nog wel uit de voeten maken. Wat is nu slim te doen, gewoon afwachten tot ze weer is aangesterkt? Het is nu een stuk rustiger in de kooi vergeleken bij gisteren, dus het lijkt of de rangorde weer duidelijk is.

Re: nog steeds ruzie 1 gewond
Gepost door: aniko ()
Datum: 13 februari 2012 11:20

hallo jolanarno.
ik zou even afwachten.
het duurt toch meestal wel een paar dagen voor ze aan elkaar gewend zijn.
hou het popje even in de gaten.
heb je de vogeltjes er meteen bij gezet bij je andere.?
inverband met ziekte kun je ze beter een weekje apart zetten voortaan.
nu hoeft dat niet meer als ze echt iets hebben zijn ze al besmet.
maar ik snap wel waarom je het deed in verband met het vechten van de 4 anderen
ik heb het zelfde meegemaakt ,, daarom kun je altijd beter een ongelijk aantal koppeltjes nemen. jammer dat degene waar je ze kocht je dat niet even vertelde.
veel suc6 met de vogeltjes.
groet Aniko.

Re: nog steeds ruzie 1 gewond
Gepost door: jolanarno ()
Datum: 13 februari 2012 11:42

helaas is ze dood.

Re: nog steeds ruzie 1 gewond
Gepost door: jolanarno ()
Datum: 13 februari 2012 13:11

het mannetje heb ik weer teruggebracht, nu zitten ze dus weer met zijn vieren, de rust is weergekeerd, af en toe wat gekibbel maar niet meer zo heftig, vooral gezellig gekibbel. Nu maar wachten tot de eieren uitkomen (als dat lukt). En eerst buiten maar een voliere maken zodat er dadelijk straks meer bij elkaar kunnen.

Re: nog steeds ruzie 1 gewond
Gepost door: Janno ()
Datum: 14 februari 2012 17:12

neem geen nestje wanneer je twee koppels hebt, dan ga je weer problemen krijgen.

groet janno

Re: nog steeds ruzie 1 gewond
Gepost door: jolanarno ()
Datum: 14 februari 2012 17:34

t gaat nu een stuk beter, soms nog wel wat gemopper tegen elkaar, dat is iedere keer maar eventjes. Het tweede koppel is nu ook met eieren bezig denk ik. Dus ja misschien had dat niet gemoeten, helaas lazen we dat pas nadat ze al begonnen met broeden (we zijn dus nog nieuw hier). We zullen t zien. We zetten er nu niks meer bij in ieder geval dat is sneu voor alle partijen dat is ook niet de bedoeling. We wachten het nu gewoon maar af in hoe het de komende tijd gaat.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.