Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
Vinkjes willen niet in bad..
Gepost door: Jule ()
Datum: 21 april 2011 12:38

Hallo!
Ik heb in 2 vinkjes in een ruime kooi in mijn kamer staan.
Nu wil ik ze, vooral nu het weer steeds warmer wordt, natuurlijk graag de mogelijkheid bieden om een bad te nemen.

Onlangs heb ik zo'n kanarie badje aangeschaft dat je aan de buitenkant van de kooi kunt hangen, voor het deurtje. Ik heb het badje nu al een paar weken en hang het elke dag met vers water een paar uur in de kooi. Het probleem is alleen dat de vinken er helemaal geen gebruik van maken.
Ik heb een houten trappetje opgehangen bij de ingang van het badje, en daar hippen ze wel wat op rond maar ze gaan niet daadwerkelijk in het badje.

Voordat ik het badje had aangeschaft zette ik soms een plastic bakje met wat water onderin de kooi en daar vlogen ze eigenlijk direct op af, maar van het nieuwe badje willen ze blijkbaar niks weten...
Laatst betrapte ik een van de vinkjes erop een bad te nemen in het drinkbakje. De behoefte om te baden is er dus wel!
Ik vind het vervelend dat ze baden in het drinkbakje ipv in het badje omdat op deze manier het drinkwater natuurlijk snel verontreinigd raakt.

Moet ik weer over stappen op het plastic bakje of juist volhardend zijn met het nieuwe badje? Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Mvg Jule

Re: Vinkjes willen niet in bad..
Gepost door: Jule ()
Datum: 21 april 2011 12:38

Oh ik zie dat ik dit bericht in de verkeerde catagorie heb geplaatst, excuses!

Re: Vinkjes willen niet in bad..
Gepost door: moontje91 ()
Datum: 09 november 2011 10:08

Haha ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn oplossing: zet dat losse bakje/ schaaltje dat je eerst in de kooi zette in het waterbakje dat je eraan hangt. Daar badderen ze bij mij nu inwinking smiley
Gekke vogeltjes!



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.