Re: opgezwollen iets
Datum: 17 december 2007 09:08
Als een vogel zit te hijgen op zijn stok of op de grond, en helemaal met de bek open zonder dat hij dus echt geluid maakt heb je heel vaak te maken met een bactrie die op de luchtwegen slaat. Dit is goed te behandelen door bij de dierenarts een geneesmiddel te halen. Wat ik zo ie zo zou doen in dit geval....gezien het besmettelijk kan zijn voor andere vogels is...de vogel warm en apart gaan zetten en zijn vlieg mogelijkheden eventjes iets te beperken gezien dit kracht kost. Daarnaast kan het ook zijn dat de bacterie meer hebben aangetast gezien de omschrijving die je daarna nog geeft. Zo ie zo kan in dit geval overleg met de dierenarts geen kwaad.
Je kunt dit vaak ook telefonisch af.....beschrijf heel goed de conditie waarin de vogel verkeerd en mocht het dan toch nog twijfelachtig zijn dan adviseerd hij of zij vanzelf wel om langs te komen.
Je zou de vogel kunnen kuren met finicoc voor de darmen etc....maar voor de lucht wegen is iets anders in de handel wat ik zo niet weet hoe dat heet.....en om zelf te gaan dokteren in zo'n geval lijkt mij iets te risicovol.......ik weet dat het wel verkocht wordt onder luchtmijt...bestrijder.....maar goed dat zul je dan wel horen...vermoedelijk.
sterkte ermee...en als je wil, laat het dan nog eens horen...altijd goed om kennis op te doen door ervaringen.