Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
eet veel, geen evenwicht of vliegen
Gepost door: marjolein ()
Datum: 09 december 2007 19:35

wie kan mij helpen?

Mijn neefje heeft twee weken geleden een koppeltje zebravinken gekregen voor zijn verjaardag. Ze waren zeer levendig en vrolijk. Maar sinds eergisteren begonnen ze allebei zeer veel te eten en zongen niet meer. Je zag zedan ook echt dikker worden. Nu is het popje uit het nestje gevallen en snel daarna was ze dood.
Het mannetje daarintegen leeft nog maar zit bol en kan niet meer vliegen of zijn evenwicht houden, eten doet hij nog steeds erg veel.

Wie weet wat er aan de hand is en wat ik kan doen om hem weer de oude te krijgen.

groetjes Marjolein

Re: eet veel, geen evenwicht of vliegen
Gepost door: mark ()
Datum: 09 december 2007 20:34

hoi marjolein

het beste is om de vogel warm te zetten b.v. op de kachel en uit de tocht, warmte is voor zebravinken een ideaal genezings middel en even goed opletten hoe de ontlasting eruit ziet

grt mark

Re: eet veel, geen evenwicht of vliegen
Gepost door: yvonne ()
Datum: 10 december 2007 08:53

Zou dit niet iets neurologisch kunnen zijn...gezien de vogel ook geen evenwicht kan bewaren. Ik vraag dit gezien ik dit wel een bij mijn parkieten mee heb gemaakt...dan is er een bacterien die de hersenen aan tast en dan vertonen ze het zelfde soort gedrag. Veel eten, zitten op de grond niet meer op stok en vooral het omvallen en bolzitten.

Ik moet wel zeggen en dat klinkt vaak heel hard als dit het is kun je er weinig tot niets aan doen...Ik zelf....sorry voor diegene die daar moeite mee hebben, help die vogels op een gegeven moment uit hun lijden. Dit kan heel goed door naar een dierenarts toe te stappen als je zelf de middelen niet hebt.....

overigens zou ik je dit ook willen aanraden bij twijfel en zelf niet gaan prutsen om hem uit zijn lijden te verlossen mocht het zo zijn dat hij naar een paar dagen nog niet op de stok komt....

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.