Hallo allemaal,
Hopelijk kan iemand me helpen. Ik ben namelijk bezorgt om me mannelijke zebravink. Hij steunt sinds gisteren helemaal niet op zijn pootje.
Hij heeft wel vaker gehad dat hij een beetje "droog" pootje had. (weet niet hoe ik het anders moet beschrijven) Tot nu toe hielp insmeren met vaseline perfect en kon hij 2-3 dagen later weer normaal zitten en zag zijn pootje er weer redelijk goed uit. In de dierenwinkels hebben ze wel eens aangeraden badzout in het badwater te doen, maar dit leek mij niet verstandig omdat ze er ook uit drinken.
Nu ging ik gisteren ook naar zijn pootje kijken, en bleek het er erg slecht uit te zien (dat vind ik in ieder geval, denk dat ik niet de enige ben) Ik heb een foto staan bij de onderstaande link.
[
i42.photobucket.com]
Kunnen jullie mij vertellen hoe dit kan komen? Hij heeft zitstokjes met verschillende diktes, krijgt ook wel groenvoer en krijgt elke dag een waterbadje. Ik heb het nu even ingesmeerd met vetramil, een middel voor dieren om wondgenezing te versnellen, en irritatie op de huid te verminderen. Maar misschien kunnen jullie me vertellen hoe dit probleem gerichter kan aanpakken. Ik wil namelijk niet dat het nog een keer zo erg wordt.
Groetjes een bezorgde Lissy