Re: Lange nagel
Datum: 04 juli 2007 17:47
Je kunt ze zelf of laten knippen, bij het zelf knippen moet je kijken naar de rode lijn die er in de nagel zit, dit is een ader, dus niet tot die lijn knippen maar er iets voor. Ik weet niet of je iemand in de buurt hebt die rookt, maar het as van een sigaar of sigaret helpt mocht het gaan bloeden...je kunt het dan zo er op zetten........laten knippen kun je doen bij de dierenarts, kost vaak niet zo veel.
Ik weet niet wat voor stokken je in de kooi hebt, ikzelf raad altijd houten stokken aan van meerdere soorten diktes, zo gebruiken ze hun pootjes optimaal en vaak voorkomt dit al extra groei van de nagels.....
Heel vaak worden kooien verkocht met plastic stokken, ik vindt dit opzich heel jammer gezien die niet zo goed zijn voor de pootjes, vervang ze daarom altijd direkt......verder kun je er niet veel aan doen. Er zijn helaas vogels die zowel een overdaad van nagel groei hebben als snavel groei. Ook deze kun je knippen maar raad ik wel aan dit eerst door iemand te laten doen die weet hoe het moet......goed mee kijken dan kun je het de volgende keer zelf......
succes