Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
veren niet strak
Gepost door: nancy ()
Datum: 19 februari 2007 14:44

Hallo,

We hebben hier een mannetje waarvan het verenkleed steeds minder strak om hem heen zit. Voor al de bruine gedeeltes (met stipjes)"staan nogal wijd uit. Ze zijn aan het broeden momenteel. Mannetje is voor de rest erg levendig. Krijgt gevarieerd voer, fruit, trosgierst, enz.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt,

groetjes,

Nancy

Re: veren niet strak
Gepost door: duifke ()
Datum: 09 maart 2007 21:48

Hoi Nancy,

Het is heel normaal dat je zebravink ( man ) zijn verenkleed steeds minder strak houd,
omdat we steeds dichter naar het warme klimaat gaan.
en de zebravinken ( vogels ) gaan zich aanpassen aan het warme klimaat.
want in de winter, dan hebben ze het meestal wel koud en trekken ze hun verenkleed goed aan.

Gr,

Daniel.

Re: veren niet strak
Gepost door: yvonne ()
Datum: 24 maart 2007 10:19

Nancy, jij hebt je vogels toch binnen zitten?

het kan ook dus heel goed zijn dat de broed van het nest....gewoon wat energie wegneemt. Ik zelf zou het fruit eventjes weglaten maar dat is natuurlijk persoonlijk en geef hem daarvoor dan goed eivoer, desnoods universeelvoer en gewoon zijn zaden.....ik denk dat hij dan weer volledig in konditie gaat komen.

Vogels die binnen zitten hebben vaak minder te maken met de natuurschommeling dan die buiten zitten. Pas als het echt warmer wordt en het licht dus ook veel meer wordt per dag...zul je vaak de wisseling van alles zien bij je vogels......en komen ze heel snel weer in een topconditie.....

Buiten begint die wisseling nu wel aan te komen daar zullen we dit dan ook sneller gaan zien...

succes, ik hoop dat hij snel weer helemaal in conditie is, het neemt toch van een vogel hoor...dat broeden....sterkte daar.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.