Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
Schorre vink
Gepost door: SuzanneB ()
Datum: 18 oktober 2006 13:02

Ik heb een stelletje mannelijke witte vinken. Nu is er 1 schor. Ik heb op het forum gelezen dat het geen kwaad kan maar wat is het precies?
Hij is verder gewoon actief en zit niet bol.
Hoe lang duurt het? Het valt me wel op dat sinds er 1 schor is dat ze wat minder lief zijn tegen elkaar. Kan dit kloppen.
Alvast bedankt voor de reply.

Re: Schorre vink
Gepost door: SuzanneB ()
Datum: 18 oktober 2006 13:46

Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht.
Het niet schorre mannetje plukt het schorre mannetje ook aardig kaal. Op een of andere manier toch nesteldrang? Vanaf dat ik ze heb doen ze ook "dingen met elkaar"die normaal alleen een mannetje en een vrouwtje met elkaar doen. Het schorre mannetje begint er erg gehavend uit te zien.

Gepost door: Evert ()
Datum: 24 december 2006 13:49

Het kan zijn dat de schorre vink helemaal niet schor is. Als 2 van het zelfde geslacht lang bij elkaar zitten neemt 1 van de 2 de rol over van het andere geslacht.

Het kaal plukken kan dus zijn omdat ze een nest willen bouwen. Zelf zou ik gauw 2 vrouwtjhes erbij stoppen voordat het kaalgeplukte mannentje ziek wordt en sterft. Ja 2 vrouwtjes anders maken ze ruzie om het ene vrouwtje.

Gepost door: mark ()
Datum: 25 december 2006 11:26

Wat evert zegt kan gebeuren maar even wat anders als je 2 koppels bij elkaar zet wordt dit geheid ruzie, het beste is dan om 3 koppels bij elkaar te zetten of de mannen uit elkaar te halen.

grt mark

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.