Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
spiegel in de kooi
Gepost door: Ine ()
Datum: 13 oktober 2004 12:27

Een jaar geleden heb ik 2 vrouwtjes zebravinkjes in huis genomen. Na een paar maanden overleed eentje en sindsdien kwettert de andere meer dan ze normaal doet (op zo'n monotone geluid). Ze voelde zich blijkbaar eenzaam en verdrietig. Een halfjaar geleden heb ik ontdekt dat ze heel opgewekt kwetterde omdat ze haar schaduw zag als er zonlicht binnen valt in de woonkamer. Ze danste dan heel vrolijk op los.
Ik heb toen besloten een spiegel in haar kooi te plaatsen omdat ze haar eigen beeld als een echt maatje zag. Wanneer ik de kooi/spiegel schoonmaak kwettert ze heel scherp en luid omdat ik haar maatje zogenaamd van haar weghaal. Leuk ritueel is dat altijd smiling smiley

Ben nu van plan een andere vrouwlijke kwettertje te kopen voor haar. Ben benieuwd hoe zij hierop zal reageren! Ze is namelijk al gewend aan de bewegingen die ze voor de spiegel maakt en zlefs haar eigen privacy vindt ze belangrijk--> door te schuilen achter de spiegel als ze moe is van haar zelf <--


Re: spiegel in de kooi
Gepost door: Bea ()
Datum: 13 oktober 2004 14:40

zebravinken zijn zeer sociale dieren en zijn gewend in grote groepen te leven dus ze zal zich zeker eenzaam voelen in haar eentje. Zebravinken moeten zeker niet alleen in een kooi zitten dus het is goed dat je voor haar een vriendinntje koopt. Dan zal ze het spijgeltje niet meer nodig hebben.

Als 1 van ze weer dood gaat zou ik gelijk een nieuwe vriendin kopen in niet het spiegeltje terug plaatsen.

groeten, Bea

Re: spiegel in de kooi
Gepost door: Mario ()
Datum: 13 oktober 2004 22:18

Ik raad je aan om het spiegeltje te verwijderen op het moment dat je het nieuwe vrouwtje bij haar plaatst anders zou ze dit nieuwe vrouwtje kunnen verstoten of nog erger aanvallen.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.