Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
slapper?
Gepost door: geerten ()
Datum: 14 september 2004 17:20

Hey,

Ik heb een vraagje. Ik hoorde dat witte zebravinken zwakker zijn dan de grijssoort. Weet iemand misschien iets meer?

Groet

Re: slapper?
Gepost door: Mario ()
Datum: 14 september 2004 17:30

Vroeger was dit zo maar tegenwoordig zijn er in de generaties sterke vogels ingekweekt en maakt dit geen verschil meer.

Wat je wel ziet bij de nieuwe kleurslagen en combis van 3 of meer kleuren is dat deze nu ook nog zwakker zijn maar het inkruisen van sterke wildkleur vogels zal hier wel verandering in brengen ook het uitselecteren van de zwakke vogels leid tot betere en sterkere vogels.(zie mijn antwoord bij zebravinken in de winter).

Re: slapper?
Gepost door: geerten ()
Datum: 14 september 2004 21:41

Maar toen ik op de vogelmarkt vogels ging kopen zei die kweker van witte zebravinken dat ze slapper zijn omdat ze meestal geen goede luchtwegen hebben en het ligt gewoon aan allerlei dingen die met de ingewanden te maken hebben. Is dat dan ook niet zo? Ik denk dat jij gelijk hebt want mijn witte leven ook net zo goed als de grijze.




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.