Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
bol zitten
Gepost door: celine ()
Datum: 06 september 2004 08:04

Hoi,

Wij hebben 2 zebravinkjes, een mannetje en een vrouwtje.
Sinds gister zit het vrouwtje doodstil op haar stokje en is zo rond als een balletje. We konden haar zelfs vast pakken om in een doosje met watjes te doen zodat ze kon uitrusten. Vanochtend is ze minder opgezet maar nog erg sloom.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Gr. Celine

Re: bol zitten
Gepost door: marcel levers ()
Datum: 06 september 2004 08:23

vitamienes geven in het water en wat ei/ krachtvoer geven dat kan helpen om hem een beetje op te pepen

veel succes

marcel

Re: bol zitten
Gepost door: geerten ()
Datum: 06 september 2004 15:54

Ik zou hem appart zetten!


Re: bol zitten
Gepost door: jonah ()
Datum: 06 september 2004 20:27

Ik zou haar toch scheiden van het mannetje want als het een besmettelijke ziekte is kan het vrouwtje eventueel het mannetje besmetten. Dan kun je haar beter binnen in een apart kooitje met een infrarode warmtelamp plaatsen(Dat heft warmteverliezen op, bevordert de doorbloeding en versterkt de afweerkrachten). En zoals marcel levers zegt vitamines geven en misschien krachtvoer.

groetjes jonah

Re: bol zitten
Gepost door: geerten ()
Datum: 07 september 2004 07:08

Inderdaad, dat bedoelde ik ook.


Re: bol zitten
Gepost door: Mario ()
Datum: 07 september 2004 22:41

Ik zou eens controleren of ze geen legnood geeft dit kan je zien en voelen als je de veertjes wegblaast op de onderbuik.
Indien je een eitje ziet zitten dan de vogel extra kalk en vitaminen geven en enkele druppels sla of olijfolie in de cloaca druppelen zodat het eitje gemakkelijk naar buiten kan glijden.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.