Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
ziek
Datum: 28 juli 2004 18:30

Hallo,

Wie kan een antwoordt geven op mijn vraag? Ik heb 1 zebravink bij een kanarie inzitten, de kooi staat in de huiskamer. Naar jullie vragen en antwoorden beoordeeld te hebben blijkt dat mijn zebravink ziek is "bol zitten, laat vleugels hangen, pootjes tijdens zitten wijd uit elkaar". Hij wil af en toe nog wel kwekken en eten doet hij regelmatig. Ook vertoont deze vogel achter zijn kopje een kale plek en hij krabt regelmatig (ik kan niet observeren of de kanarie op de zebravink pikt). De kanarie vertoont geen enkele afwijking. Wat is er mogelijk om deze vogel te genezen? Hoe oud kan deze vogel worden (hij is namelijk 3 jaar oud). De kooi maak ik elke week schoon.
Alvast mijn dank voor jullie reactie`s.

groet, Jilles

Re: ziek
Gepost door: marcel levers ()
Datum: 28 juli 2004 20:07

mijn advies is om hem wat ievoer/krachtvoer te geven en om in het water wat multivitemiene te doen ik heb dit zelf in tablet vorm ik haal dit bij de aldie in duitsland maar het is ook verkrijgbaar bij de DA Drogist ik doe een halfe tablet op een literwater ik geef dit een keer in de twee weken als ik een vogel slecht heb zitten geef ik hem 1dag water met multivitamine en de andere dag normaal water

met vriendelijke groet

Marcel Levers

P.S dit is ook voor de kanarie goed dus ze kunnen mooi bij elkaar blijven zitten

Re: ziek
Gepost door: Thijs ()
Datum: 28 juli 2004 20:40

Misschien voelt voelt ie zich eenzaam. Een kanarie is immers geen soortgenoot. Misschien kun je een vriendje of vriendinnetje voor hem/haar halen. Zebravinken zijn vogels die in groepsverband leven.
verder inderdaad wat marcel zegt, krachtvoer en multivitamine geven. De multivitamine is ook te koop in vloeibare vorm en te koop bij vrijwel iedere dierenwinkel.
groetjen thijs

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.