Zieke zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles over het voorkomen van ziektes bij zebravinken. Over slaphangende poten, bolstaande veren en wegstromende uitwerpselen. 
Man rode (kalig) plek onder de staart
Gepost door: Vader ()
Datum: 05 mei 2018 20:16

Hallo allemaal.

Mijn mannetje vliegt sinds een week niet meer goed. Probeert omhoog te vliegen maar pakt niet adequaat de stokjes vast. Zit daarom veel op de grond. Zet hem Savonds in het nest. Blijft rustig op m'n hand zitten en pakt hierbij met z'n teentjes goed mijn vinger vast. Lijkt dus geen voet problematiek te zijn. Het popje komt veel naast hem zitten op de grond en andere lijken hem niet te weren. Eet en drinkt goed. Kan nog wel op het voerbakje komen en zich hieraan vastpakken.
Doordat hij omhoog blijft vliegen, (geen stok pakt) wordt hij moe en "valt" weer naar beneden. Om dit zo veel mogelijk te voorkomen heb ik hem in een aparte ruimte van de kooi gezet. Vele malen kleiner. Na een dag daar te zitten wordt hij stiller en is de onderkant nabij cloaca en onder de staart rood/ gelig. De staart gebruikt hij nauwelijks. Heb hem nu apart in een grotere ziekenkooi gezet. Blijft goed eten en drinken. Jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen ????



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.