Volieres en kooien :  The fastest message board... ever.
Alles over de woning van je zebravink. Hoeveel zebravinken kunnen er in mijn hok? Hoe maak ik een voliere? 
Kooien
Datum: 07 september 2014 09:09

Hallo,

Ik wil binnenkort een aantal zebravinken gaan kopen, en ik vroeg mij af wat voor ondergrond er in de kooi moet liggen? Is het echt nodig om één bepaald soort ondergrond te doen, of kan je er ook wat losser over denken? Verder, wat heeft die ondergrond voor nut als je een bodemrooster hebt?
En wat moet ik verder nog als inrichting hebben?
Als je de kooi binnen hebt staan, moet je dan nog steeds een nachthok in je kooi hebben?

Alvast bedankt,
BeginnendZebravinkenhouder



Bericht bewerkt (07-09-2014 18:30)

Re: Kooien
Gepost door: otokomae ()
Datum: 20 september 2014 04:18

Als je een rooster hebt,maakt het inderdaad niet zoveel uit wat je als bodembedekking hebt,een krant is dan prima. Persoonlijk heb ik een hekel aan bodemroosters,ik vind het lelijk,het is geen gezicht om de vogels er op te zien wankelen,en bodemroosters zijn moeilijk schoon te maken. Ik leg gewoon een krant op de bodem (iedere dag een nieuwe) .

Re: Kooien
Gepost door: otokomae ()
Datum: 20 september 2014 04:20

Je hoeft geen nachthok in je kooi te hebben.

Re: Kooien
Datum: 20 september 2014 11:47

Dank!

Ik ga vandaag mijn kooi kopen en ik heb besloten om geen bodemrooster te doen.

Re: Kooien
Gepost door: otokomae ()
Datum: 21 september 2014 11:10

Prima! Probeer het gewoon lekker zonder rooster. De vogels lopen dan in hun eigen poep,maar als je iedere dag de krant vervangt gaat dat prima. Ik ben blij dat ik met die roosters ben gestopt, ik weet niet hoe vaak ik het vastgekoekte vuil van de roosters eraf heb staan te hakken. Krant vervangen is zo gebeurd.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.