Volieres en kooien :  The fastest message board... ever.
Alles over de woning van je zebravink. Hoeveel zebravinken kunnen er in mijn hok? Hoe maak ik een voliere? 
Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Gepost door: lilly_oscar ()
Datum: 30 mei 2012 23:33

Hallo,

Graag zou ik voor Lilly en Oscar een nieuwe binnenkooi willen kopen. Heb al meermaals rond gespeurd op internet, vind niet echt mijn ding..
Heeft er iemand een paar goede links en of tips waar ik allemaal op moet letten. Hoe groot moet een kooi moet zijn voor 2 koppeltjes eventueel. Ook links over hoe zelf een mooi kooi te maken is ook welkom. Welke kleine plantjes mogen we in de kooi plaatjes en welke takken mogen we gebruiken?

Groetjes
Lilly en Oscar

Re: Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Gepost door: Janno ()
Datum: 31 mei 2012 09:08

er zijn zeer veel kooien in omloop, welke is natuurlijk je eigen keus.
op vogelmarktplaats.nl vindt je veel kooien en toebehoren, met name gericht op kweek, maar ook andere.


een kooi zelfmaken kan heel goed en kan je zo naar eigen wensen invullen, alleen je bent niet altijd goedkoper uit met zelfbouw.
bij zelfbouw moet je natuurlijk wel op letten of het veilig is, goed afgewerkt en praktisch. met een beetje onderzoek kom je daar wel achter.
op google afbeeldingen kan je prima voorbeelden zien.

plantjes: (kleinegreepuitallesoorten) klimop, buxus, bamboe, vlier, denneboom, krentenboompje,

takken, zelf gebruik ik het liefst, takken vd kronkelwilg en takken van een druif.

groet janno

Re: Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Gepost door: lilly_oscar ()
Datum: 31 mei 2012 21:57

Ik ben nog is op zoek gegaan, heb mijn oog laten vallen op een kooi van ferplast, piano 7
Lengte 97cm
Diepte 58 cm
Hoogte. 83 cm

Is dit groot genoeg voor Lilly en Oscar en eventueel een paar jonkskes. Of in de toekomst 2 koppeltjes? T is nog niet echt mijn goesting, ondertussen valt deze het meest in de smaak, in de hoop het ook in Lilly 's en Oscar 's smaak valt.

L&O

Re: Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Gepost door: Janno ()
Datum: 01 juni 2012 07:32

jeemig! wat een geld kost dat ding, dan kan je beter een open broedkooi kopen, die heb je al voor 50 euro, zie vogelmarktplaats, die is even groot. en praktisch zelfde model.
maar goed, prima kooi smiling smiley

groet

Re: Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Gepost door: J10 ()
Datum: 01 juni 2012 11:20

Kijk hier ook even rond

[www.birdshopeindhoven.nl]

Kost een stuk minder, veel keuze. Ik heb er daar ook 2 vandaan. Samen een stuk goedkoper en ik vind ze veel robuuster dan de ferplast kooien.
Kun je vaak ook nog wat in indelen maar dan vind ik ze te klein worden.
Even bellen en prijs opvragen. Ze sturen ze ook op. En ze kunnen je adviseren etc.

Ferplast kooien zijn prima kooien en wat sierlijker dan broedkooien maar ik vind ze erg duur.


groeten
J10

Re: Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Gepost door: Lisan ()
Datum: 09 april 2015 17:58

Ik vind de ferplast piano 7 een fijne ruime kooi voor mijn 2 zebravinkjes beiden poppen.
Het is ook handig qua voederbakjes. En ook makkelijk schoonmaken.

Re: Aanschaf nieuwe binnenkooi?? Welke kiezen?!
Datum: 08 augustus 2015 16:34

Inderdaad [www.birdshopeindhoven.nl] is een hele goede site. Zelf woon ik daar anderhalf uur rijden vandaan, maar ik was verliefd geworden op de uitvliegkooien van Domus Molinari. Ze geven geweldig advies, zijn aardig en helpen graag. Sowieso zijn de kooien van Domus Molinari enorm goed: zelfs na tien jaar gebruik blijven ze nog aantrekkelijk voor kwekers. Birdshop Eindhoven is de enige handelaar van Domus Molinari's in Nederland.
Kijk op de site, want ze hebben ook hele mooie zebravinken (je moet kijken naar Grote Zebravinken, want ze staan niet bij Zebravinken.)




Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.