Volieres en kooien :  The fastest message board... ever.
Alles over de woning van je zebravink. Hoeveel zebravinken kunnen er in mijn hok? Hoe maak ik een voliere? 
Beginner
Gepost door: Meis ()
Datum: 05 maart 2007 18:54

Wij willen graag zebravinken houden en hebben een kooi met de afmetingen: L 54 cm, B 34 cm, H 75 cm.
De standaard vraag is hoeveel vogels/stelletjes kun je hier in houden?
Het is niet onze bedoeling om te gaan kweken.
Ik las dat als je de eieren weg haalt er niets aan de hand is. Het klinkt wel zielig.

Stel dat we er toch twee houden, maakt het uit voor hun dat het twee mannetjes zijn of is een stelletje toch beter?

Ik hoor het graag.

Groeten,
Meis

Re: Beginner
Gepost door: mark ()
Datum: 06 maart 2007 10:21

hoi meis

de kooi is inderdaad van een goede afmeting, verder zou ik je toch adviezeren om een koppeltje te nemen dit omdat twee mannen of twee poppen(vrouwtjes) bij elkaar zet deze elkaar aanvallen als ze broeds worden.

grt mark

Gepost door: Meis ()
Datum: 06 maart 2007 11:07

Bedankt voor je reactie.
Zouden in deze kooi ook drie koppels kunnen?

Alvast bedankt,

Meis

Gepost door: mark ()
Datum: 06 maart 2007 11:53

hoi meis

nou ik zou het niet doen, ik vind het te klein kijk zebravinken hebben meer aan een lange kooi dat en hoge dus als ie 1.50m was geweest had het wel gekunt.

grt mark

Gepost door: tim boxum ()
Datum: 07 mei 2007 20:48

ik geef je een advies je kan beter een kompetje doen het manetje zinkt het mooi maar als ze samen zingen is het nog mooier

Gepost door: christine ()
Datum: 07 mei 2007 22:43

Hallo Meis,
Ik treed hier Mark bij. Eén koppel is echt wel de limiet hoor voor die ruimte en daar ga je ook je handen mee vol hebben als ze jongen krijgen. Zebravinken zijn levendige vogeltjes en ze hebben echt wel ruimte nodig als je geen onaangename zaken wilt meemaken als kaalpluk, eieren of pas uitgekomen jongen op de bodem van de kooi, ruziemaken enzovoort.
Groetjes,
Christine.

Gepost door: henkie123 ()
Datum: 21 mei 2007 19:08

ik zal voor andere vogels kiezen die minder broeden

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.