Zebravinken in de winter :  The fastest message board... ever.
Alles over het laten overleven van zebravinken in de winter. Informatie over alle problemen die dit met zich mee kan brengen. Wie is er voorbereid op de zware tijden? 
zebravinken op niet geisoleerde zolder
Gepost door: gert3000 ()
Datum: 05 februari 2011 18:41

hoi,

ik ga binnenkort waarschijlijk 2 zebravinken kopen, ook heb ik een kweekkooi van 40 bij 40 bij 40 (lengte,breedte en hoogte). hier wil ik de zebravinken in doen. ik heb dit hok op een niet geisoleerde zolder staan kan dit, en wordt het niet te koud voor de zebravinken?


Re: zebravinken op niet geisoleerde zolder
Gepost door: Janno ()
Datum: 06 februari 2011 15:44

volledig winterhard zijn zebra's, mits wind en waterdicht verblijf.
dus dat gaat goed komen bij je smiling smiley

groet janno

Re: zebravinken op niet geisoleerde zolder
Gepost door: gert3000 ()
Datum: 07 februari 2011 16:22

bedankt voor je opmerking


Re: zebravinken op niet geisoleerde zolder
Gepost door: corarnoldus ()
Datum: 14 juni 2011 14:52

Ik kwam toevallig bij deze vraag om is te kijken wat er in de winter zoal wordt gedaan,
om ze in goede conditie te houden.
Als ik het zo lees hoef je ook niet veel te doen alleen zorgen dat ze tochtvrij zitten
Wil je zelf ook graag toch smiling smiley
Ik leg iedere week een nieuwe vetbol voor inheemse vogels in de voilere ze zitten met ze tienen dus doen een week over een halve vetbol het restand haal ik er dan uit en gooi dat in de tuin.
Mijn vinken zijn in stralende conditie de winter doorgekomen, MAAAAAR is het wel raadzaam on vetbollen te geven ???

Wie doet dit nog meer???

Re: zebravinken op niet geisoleerde zolder
Gepost door: Janno ()
Datum: 14 juni 2011 21:55

ik geef het absoluut niet, teveel vetten waar ze zelf aan dood kunnen gaan.
je vogels vervetten figuurlijk.

waterdicht en tochtvrij is raadzamer, goed tropenzaad en trosgierst en eivoer is ruim voldoende.

groet janno

Re: zebravinken op niet geisoleerde zolder
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 14 oktober 2011 23:02

Ik heb dit wel vaker gehoord; dat mensen 's winters vetbollen aan hun buiten vollierevogels geven. Toen mijn Zebra's nog buiten zaten 's winters heb ik er ook weleens over nagedacht. Omdat ze natuurlijk veel energie nodig hebben om warm te blijven (als het flink vriest), zo'n klein lijfje is snel onderkoeld. Ik heb ze wel altijd allerlei extra's gegeven 's winters; trosgierst, extra eivoer, onkruidzaad en geen bad he winking smiley



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.