Zebravinken in de winter :  The fastest message board... ever.
Alles over het laten overleven van zebravinken in de winter. Informatie over alle problemen die dit met zich mee kan brengen. Wie is er voorbereid op de zware tijden? 
Naar buiten!
Gepost door: zino ()
Datum: 03 maart 2010 14:16

Hoi mijn vraag is waarneer de zebravinkjes weer naar buiten kunnen groetjes!!

Re: Naar buiten!
Gepost door: Janno ()
Datum: 03 maart 2010 20:14

nog ff wachten, als we echt een beetje aan de goede streep zitten qua weer.
een poos geen nachtvorst meer en overdag +10 graden.
ze kunnen wel eerder naar buiten dan ijsheiligen, eind maart/begin april zou ik ze naar buiten doen.

groet

Re: Naar buiten!
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 02 mei 2010 22:57

Ik vraag me af he.....Ik heb 2 jonge diamantduifjes die sins ongeveer een week uit het nestje zijn. Toen was het best lekker weer; vandaag was het maar 7 graden en s'nachts is het natuurlijk nog kouder. Vanmorgen was 1 van de jonge diamantjes dood. Onbeschadigt, lag net alsof'ie lag te slapen. Zou het gewoon door de temparatuur gekomen kunnen zijn?

Verder heb ik van de week 2 Bichenowastrildes en 2 Driekleuramadines gekocht. Deze zaten bij de vorige eigenaar op 15 gr. Van de week was het heerlijk weer, maar vandaag was het zo koud. Zou ik de voliere alsnog maar even bespannen met plastic? Voor de Zebra's is deze kou niet erg want die hebben zelfs de afgelopen winter overleefd, maar juist voor die andere tropen.......Wat zal ik doen?

Re: Naar buiten!
Gepost door: Janno ()
Datum: 03 mei 2010 11:36

hoi carla,

ja ik begrijp je vraag, dit is zeker lastig.
persoonlijk denk ik dat het duifje misschien alleen heeft geslapen en daarom dood is gegaan vd kou. als het onder de pop heeft geslapen dan had het niets uitgemaakt. het kan natuurlijk ook dat het jong niet "goed"was en een natuurlijke dood is gestorven. dat is echt gissen.

en over je andere tropen, zal ik me niet te veel zorgen maken, zolang het niet vriest zal het wel goedkomen. de voliere aan eenkant bespannen met plastic kan natuurlijk altijd.

groet janno

Re: Naar buiten!
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 03 mei 2010 12:28

Zo op het oog was er niets mis met het jong. Zat goed in de veren, was goed doorvoedt, geen luis.......Die 2 jongen sliepen samen. Wat eventueel nog zou kunnen is dat misschien de vader het opgejaagd heeft. Ze waren ongeveer een week uit het nest, ik weet niet wanneer de vader de jongen gaat verjagen?

Ik heb toch maar plastic om de voliere gedaan vannacht. Ik zag dat er vanaf Donderdag weer iets hogere temperaturen worden verwacht dus kijk ik het even aan zo.

Re: Naar buiten!
Gepost door: C@rl@ ()
Datum: 04 mei 2010 22:24

Janno, ws had je wel gelijk. Vandaag zijn de ouders Diamant opgehaald en die man zei dat ws de vader Diamant het jong heeft opgejaagd en het totaal heeft uitgeput. Dat doet de vader (als hij tenminste weer wil broeden) alleen bij het mannelijke jong, het vrouwelijke jong laat hij met rust. Weer wat geleerd. De dag ervoor werden ze nog gevoedt door hem en een dag later was het jong dood.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.