Zebravinken in de winter :  The fastest message board... ever.
Alles over het laten overleven van zebravinken in de winter. Informatie over alle problemen die dit met zich mee kan brengen. Wie is er voorbereid op de zware tijden? 
help, mijn zebravink gaat dood
Gepost door: pieter ()
Datum: 21 oktober 2005 13:13

help, mijn zebravink gaat dood! Ik heb hem per ongeluk een nacht buiten in de kou laten zitten, terwijl hij normaalgesproken binnen zit.

Hij zit nu heel bol en doet raar!

Wat moet ik doen?

Pieter

Re: help, mijn zebravink gaat dood
Gepost door: marco ()
Datum: 26 oktober 2005 13:42

nou jah... laat hem gewoon lkkr binnen zitten en evt bij een warme lamp en dan hopen dat ie er snel weer goed bijzit.

Gr. Marco

Gepost door: Rick ()
Datum: 30 december 2005 20:33

beetje laat met antwoord maar toch.
wat je dan ook kunt doen is wat honing in zijn waterbakje voor extra energie en extra eiervoer en fruit!!

Gr,Rick

Gepost door: Patricia ()
Datum: 30 december 2005 22:48

Hallo,
Even als eerste vind ik het van jeff geen leuk bericht, slaat nergens op, ingewanden eruit en in pannetje doen. Dan kan Jeff beter maar niks zeggen. Slaat nergens op.

Wat Rick je vertelde van de honing, is inderdaad een goed iets, dat zou ik zeer zeker doen hoor. Normaal kunnen ze gewoon buiten de zeebravinken, maar ik denk dat de overgang van binnen naar buiten, te groot is geweest voor je vogel. Het vriest natuurlijk behoorlijk hard, dan is de overgang erg groot. Ik zou het persoonlijk in het voorjaar proberen, als de tempratuur hoger word. Dan kan hij wel gewoon buiten overwinteren, dan is dat geen probleem. Succes ermee, ik hoop dat het goed komt met je vogel. Een goed uiteinde, en een gezond 2006.
Groetjes van Patricia.

Gepost door: sander ()
Datum: 25 februari 2006 09:27

hoi Pieter
je moet hem binnen zetten en honingwater maken daar word hij weer sterk van. Doe heet water in een glas doe daar 2 theelepels honing bij roer dan tot het is opgelost.

Gepost door: pieter ()
Datum: 08 mei 2006 15:27

JE moet hem bij de kachel houden
wel in zijn kooi natuurlijk

Gepost door: nicote ()
Datum: 27 december 2006 15:20

zijn zebravinken wel winterbestendig

Gepost door: mark ()
Datum: 27 december 2006 15:28

hallo nicote

als je ze in het voorjaar naar buiten hebt gedaan wel, maar ik zou ze niet als ze nu binnen hebben gezeten naar buiten doen dan gaan ze dood

grt mark

Gepost door: yvonne ()
Datum: 09 januari 2007 11:32

OOk van buiten naar binnen, kan nu een grote overgang zijn...dus zet die altijd in een overgangs periode. Dus langzaam naar een warmere omgeving mits ze al ziek zijn...dan is warmte en rust vaak een hele goede oplossing.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.