Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
mijn eerste 2 nestjes niet gepland
Gepost door: bulletje ()
Datum: 28 februari 2022 10:44

hoi
ik ben nieuw hier ,en ik heb een vraag of eigenlijk 2 vragen

ik kreeg van mijn broer 4 zebravinken bleken dus 2 mannen en 2 vrouwtjes te zijn dus ze gingen al snel een nestje maken.
ze waren niet echt aardig tegen elkaar dus heb ze noodgedwongen uit elkaar moeten halen het ene stel zat in een huiskamer voliere de ander even in een kleinere kooi.
het koppel in de voliere kreeg 6 eitjes waarvan er 5 uitkwamen het stel in de kleinere kooi kreeg 7 eitjes die allemaal uitkwamen.
op dag 2 lag in de voliere 1 van de kleintjes dood op de bodem
op dag 4 lag er bij het stel in de kleine kooi ook een dood jong op de bodem.
op dag 6 lag in de kleine kooi pa zebravink ineens te spartelen op de bodem toen ik hem pakte liep er speeksel uit zijn snavel en sloot hij zijn ogen.
moeder zebravink was behoorlijk van slag en zat alleen maar te roepen en voerde de kleintjes niet dus ben snel pap voor vogels gaan halen en heb ze een keer of 5 gevoerd toen nam ma het weer over maar er was er 1 bij die niet groeide ook die is dood gegaan.
nu zijn ze bijna 3 weken oud maar er is 1 jong die verstoten werdt door zijn ouders ze zaten hem op te jagen voerde hem niet dus ik dacht ik haal hem eruit en zet hem bij die alleenstaande moeder dat leek goed te gaan ze voerde hem 3 dagen maar nu begint het daar weer ze jaagt hem op voert hem niet ,wat zou er nu mis zijn met hem?hij bedelt om eten maar krijgt niks.
En dan nog een vraag over de 3 jongen die nog bij de 2 ouders zitten de ouders zijn gewoon standaard kleur en de 3 jongen zijn wit met grijs op de kop geloof ik?heb er geen ervaring mee dus misschien zeg ik het wel verkeerd?
geen idee hoe ik hier foto,s kan posten?



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.