Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
Vogel depresief?
Gepost door: Rounne ()
Datum: 19 maart 2015 00:21

Hallo allemaal!

Ik en mijn vriend hebben 2 witte zebravinken.
Eerst hadden we er 1 en die leek erg onzeker te zijn . Hij zit alijd alleen en niemand moet iets van hem hebben. Laatst hebben we nog een witte gekregen en deze had et zelfde. Andere vogels pikken naar ze en ze zitten het liefst alleen voor de spiegel.
Sinds kort trekken ze samen op maar ze lijken kg steeds niet gelukkig. We gven ze dezelfde aandacht en liefde/verzorging als de andere vogels, en die doen het wel goed. De andere 10 zebravinken hebben nestjes en kleintjes en zijn altijd druk bezig.

Nou is mijn vraag: is dit een eigenschap van witte zebravinken? Of zijn ze altijd terughoudend / eenzaam en onzeker. Ze lijken niet voor zichzelf op te komen. En alles wat wij proberen is de vogels gelukkig te maken!

Xxx rounne

Re: Vogel depresief?
Gepost door: zebra zebra ()
Datum: 24 juni 2015 18:48

Ik heb ook een witte zebravink. Ik denk een pop. Hij is heel bewegelijk. Ik laat hem wel eens met de andere in de huiskamer rondvliegen.
Wanneer je dan weer eten klaarzet en fluit komen ze weer terug. Maar ze is wel alleen en vaker alleen dan de anderen. Dus ik denk dat deze eigenschap is gefokt door de witte kleur.
Maar gierst vinden ze lekker en vrij uit vliegen natuurlijk.

Re: Vogel depresief?
Datum: 08 augustus 2015 14:10

Wit wordt door anderkleurige zebravinken gezien als een onderdanige kleur. Vaak als je witte zebravinken zet bij andere zebra's die niet door minimaal 1 witte is opgevoed, zien ze die witte dus niet als zebravink, maar als een andere vogel. Dan worden ze vaak gepikt en zijn ze alleen. Een donkere of grijze pop zal ook niet willen paren met een witte man. Dit geldt vooral voor echt witte zebravinken; pastellen hebben dit probleem minder snel.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.