Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
Albino vogels
Gepost door: Rounne ()
Datum: 16 maart 2015 18:17

Hallo!

Ik heb 2 witte zebravinken.(geheel wit)
Hoe kan ik Zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn? Want in het nest waar ze snachts slapen (en gebouwd hebben) liggen 4 eieren. Maar dit kan ook van ons andere paartje zijn, aangezien die al 2x een nest hebben gehad

Gr, rounne

Re: Albino vogels
Gepost door: bryan3267 ()
Datum: 16 maart 2015 20:28

Hallo!
Ten eerste: Wat leuk, altijd spannend om eitjes te hebben. Als je het mij vraagt.
Wat betreft het geslacht is het best makkelijk.
De mannetjes hebben een donker rode snavel. Die van de vrouwtjes is wat doffer en meer naar het oranje toe. Als je geen verschil ziet zijn het dus of 2 vrouwtjes of 2 mannetjes.
Je zou het soms ook aan het gezang kunnen horen of merken. Vrouwtjes zingen niet echt maar kwekken alleen.

Veel succes met de eitjes!

Re: Albino vogels
Gepost door: Rounne ()
Datum: 16 maart 2015 20:48

We hadden eerst 1 wit vogeltje, we dachten dat dit een vrouwtje was omdat de man van de dierenwinkel dit Zei en de snavel ook meer oranje was dan rood vergeleken met onze andere mannetjes. Maar toen we een 2e witte erbij zette zagen we het verschil tussen deze 2pas. We denken dat het toch een man is. Maar weten het niet zeker. Onze nieuwste jonkies zitten ook af en toe in hun nest op de eitjes. Dus het is heel verwarrend allemaal 😂

En beide witte vogels zingen niet. Dus het blijft een raadsel denk ik, haha

Bedankt voor je tips

Re: Albino vogels
Gepost door: bryan3267 ()
Datum: 16 maart 2015 20:51

Haha dat klinkt het inderdaad allemaal..
je zou nog een foto kunnen sturen om het echt zeker te weten.. maar je kan het zo ook goed vinden.
En ik denk niet echt dat ze op de eitjes zitten maar meer gewoon nog in het ouderlijk nest willen zitten. Dit 'probleem' krijg je als ze niet weggehaald worden. Ik denk dat als de eitjes uitzijn ze vanzelf wel weggestuurd zullen worden.. Maar ik kan het ook fout hebben..
Geen dank

Re: Albino vogels
Gepost door: Rounne ()
Datum: 16 maart 2015 21:33

Dit is niet het nest vande ouders, maar van de albino's waar ze in gaan zitten. Het oudernest heeft al nieuwe baby's en daar zitten ze soms ook bij. De jonkies hebben hun broers en zussen helpen uitbroeden met de ouders samen.

Het is een ingewikkelde boel in onze kooi haha!

Re: Albino vogels
Gepost door: bryan3267 ()
Datum: 16 maart 2015 21:48

Haha ik volg het niet helemaal nee, zolang jij het maar volgt grinning smiley.
Dat heb ik nog nooit gehoord haha wat leuk maargoed zo oud ben ik niet, weer wat geleerd..

Re: Albino vogels
Gepost door: Rounne ()
Datum: 16 maart 2015 21:57

Ik laat ze wel lekker hun gang gaan, zie vanzelf wel van wie de baby's zijn bij het voeren grinning smiley

Re: Albino vogels
Gepost door: bryan3267 ()
Datum: 16 maart 2015 22:02

Haha vind ik ook..
Alleen kan inteelt na een tijdje wel voor problemen gaan zorgen natuurlijk!



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.