mannetje pikt de jonge vogeltjes
Datum: 08 maart 2015 15:04

Ik heb een nestje van 3 vogels. De jonge zijn nu ongeveer 2 weken aan het fladderen. Nu jaagt het mannetje op de jonge en pikt ze onder de staart helemaal kaal.
Enig idee waarom het mannetje dit doet en wat ik nu kan doen om dit te voorkomen?

Re: mannetje pikt de jonge vogeltjes
Gepost door: bryan3267 ()
Datum: 16 maart 2015 20:32

Hallo Astrid?
Bedoel je met fladderen dus uitvliegen?
Ik denk dat het beter is om het mannetje weg te halen. (als dit mogelijk is)
Waarschijnlijk is hij stiekem al bezig met een nieuw nestje (in zijn hoofd) en ziet zijn jonkies dus als een soort 'vijand'.
Het vrouwtje is gerust in staat de jonkies alleen te voeren.
Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.

Groetjes

Gepost door: vinkie apeldoorn ()
Datum: 26 augustus 2015 15:54

Bryan ,,,bedankt voor je bericht !Ik sluit net aan op deze site en lees al een hoop informatie over zebravinkjes .
Ik heb sinds een koppeltje en hebben samen al een heleboel eieren geproduceerd en nu snappen ze sinds kort dat er gebroed moet worden.
Nu hebben ze samen 7 eieren en vanmiddag is het derde ei uitgekomen en ze zijn echt heel bewegelijk erg leuk gezicht .
Nu heb ik het mannetje eruit gehaald want die pikte dus de jonkies en wilde alweer nestelen dus de jongen zijn nu helemaal bedolven onder nest materiaal.
De pop heeft vanaf die tijd nog niet op het nest gezeten....nu ben ik in twijfel of ik het mannetje weer terug moet doen..Heb je misschien nog een tip voor mij ??

Gepost door: vinkie apeldoorn ()
Datum: 27 augustus 2015 14:45

hallo ,

we hebben 3 jonkies en we voeden ze zelf.5 eitjes helaas nog niet uitgekomen maar wie weet...
De babietjes zijn nu drie dagen oud en ze eten heel goed !!
We zullen zien hoe het verder gaat maar zo als het nu gaat hebben we hoop.
Mijn dochter van 10 die is er helemaal verliefd op en neemt de zorg over van papa en mama
En ze doet het heel goed !!!
Word vervolgd....

Groetjes !!.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.