Re: 2 a 3x broeden p.j ?
Datum: 03 mei 2013 21:28
Inmiddels ook een pop erbij gezet, ze zitten al gelijk met zijn tweeen bij elkaar. Ze lijken het me niet kwalijk te nemen dat ze geen nestkastje hebben om in te slapen, ze zitten heel gezellig dicht tegen elkaar aan op een tak te slapen. Beide vogeltjes zijn van dit jaar, dus deze gaan pas volgend jaar een kans krijgen om te nestelen. Ik heb inmiddels nog wat vogeltjes meer "besproken" waaronder ook een paar van vorig jaar. Wie weet kan ik met die vogels dit jaar al wel een nestje kweken.
Ik heb nu nog wel een vraag, al past die eigenlijk niet onder dit kopje op het forum...Ik wil zoals ik al eerder schreef her en der vogels vandaan halen zodat ze niet verwant zijn aan elkaar. Nu heb ik een koppel erin zitten en morgen kan ik weer ergens een mannetje halen. Kan ik dit mannetje gewoon in de voliere erbij zetten, of moet ik wachten tot ik ook weer een pop erbij heb? Of is het zelfs verstandiger om te wachten tot ik ook een derde koppel bij elkaar heb, las namelijk ergens op internet dat twee koppels samen niet gaat, of geldt dat alleen als ze ook kunnen broeden?
Dus, kan 3 vogels (2 mannen en 1 pop) samen in de voliere?
Kunnen 2 koppels samen in de voliere of best wachten met ze bij elkaar zetten tot ik een derde koppel heb?
Wie helpt mij weer vooruit?