Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
vader
Gepost door: larsv123 ()
Datum: 23 februari 2013 09:08

hallo,
ik heb pas 2 zebravinkjes uit het ei en de vader laat de moeder er niet bij
wat moet ik doen?

Re: vader
Gepost door: J10 ()
Datum: 24 februari 2013 15:33

Het vadertje is waarschijnlijk te broeds.
Voorlopig in ieder geval het badwater weghalen, beetje minder eivoer en als het helemaal niet helpt, de vader apart zetten.

Ik had een pop die zo moeilijk deed. De vader heeft toen een groot deel van de opvoeding vd kindjes alleen gedaan. Alleen de kleintjes waren toen al wel een paar daagjes ouder.

sterkte !

J10

Gepost door: aniko229 ()
Datum: 24 februari 2013 19:16

ik heb nu ook een koppel waarvan de man bijna alles alleen doet de pop is er gewoon bij maar de man doet alles. het komt vaker voor.
zolang hij haar niet opjaagt gaat het wel.
en de jongen gevoert worden natuurlijk.
Anneke.

Datum: 25 februari 2013 11:09

dankjewl voor de reacties,mijn moeder heeft het mannetje eruit gehaald,hij pikte de jonkies en wilde ze op de grond gooien,de moeder vogel zit er keurig op en geeft ze ook te eten,alle 4 eitjes zijn uitgekomen,ze zitten mooi onder de dons veren en de bekjes doen ze open,zo mooi om te zien.

nu heb ik nog een andere vraag,ik krijg van voorjaar een voilere met binnenhok,kunnen dan deze zebravinkjes erin omdat ze altijd binnen hebben gestaan.
groetjes van lars

Datum: 25 februari 2013 16:13

de moeder wil niet meer op de kleintjes wat moet ik doen
ze zijn 1 dag oud

Gepost door: aniko229 ()
Datum: 26 februari 2013 08:52

dat kan een vogel ook bijna nooit alleen hoor de jongen kunnen zichzwelf nog niet warm houiden. en aangezien dat de moeder zelf ook eten moet en eten moet halen voor de jongen kan het zijn dat de jongen afkoelen en dat weet de moeder ook.
ik hoop dat het nog goed komt maar ben er bang voor.
vraagje. heb je toen er eitjes waren nog eivoer gegeven en elke dag bad water ????
dan kan dat het zijn geweest. dan is de pa TE broeds gebleven en wil geen jongen maar alleen maar paren.
voortaan als ze eitjes hebben en na het 3e ei vast broeden stoppen met eivoer en om de dag badwater geven. pas als er jongen zijn weer eivoer geven en trosgierst.
sucses Anneke.

Datum: 27 februari 2013 08:31

hoi anneke

ja ik had inderdaad nog eivoer en badwater gegeven,dankjewel voor de tip,zal het de volgende keer niet meer geven.
op moment leven alle vier de vogeltjes nog maar ben ook bang dat het niet goed gaat, 1 vogeltje zit mooi onder de veertjes,de rest niet,jammer.
groetjes lars

Datum: 15 april 2013 20:39

hoi anneke

de vogels hebben nu weer 4 eieren gelegd,waarvan er 2 vandaag zijn uitgekomen maar de vader gooit ze op de grond en de jonkies overleven dit niet,ik heb ze al die tijd geen eikrachtvoer en badwater gegeven,wat moet ik de volgende keer doen?
groetjes lars

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.