eieren
Gepost door: Gerwin ()
Datum: 04 januari 2013 18:32

hoi
vraagje als je een man en een pop koppelt hoe lang kan het dan duren voor dat je eitjes krijgt.
heb er ook al een nestje in hangen .en ze krijgen om de dag een badje. iedere dag vers eivoer water en voer
wat kan ik nog meer doen

groetjes gerwin

Re: eieren
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 04 januari 2013 22:31

hallo. eerst moet je zeker weten of je popje 1 jaar is minimaal en de man min. 8/9 maanden.
anders wordt het niks. kan je zelfs je vogels kosten als je ze laat broeden te jong.
zijn ze oud genoeg en zitten ze nu binnen dan kun je inderdaat een nestkastje neer hangen.
liefst 2 want ze zijn kieskeurig.
iedere dag badwater , trosgierst , grit/maagkiezel , voer en eivoer.
nest matriaal natuurlijk anders doen ze niks.
en dan als ze broeds genoeg zijn gaan ze vanzelf het nest bouwen en paren.
meestal binnen een week heb je het eerste eitje soms sneller.
na het 3e ei gaan ze samen vast broeden er zit dan altijd iemand op het nest.
als je ziet dat er 1 ei is geen nestmatriaal meer geven en het eivoer minderen naar twee keer per week.de rest gewoon doorgaan.ook bad water.
mocht je pop of man te broeds worden dat houd in dat als er al medere eitje liggen en er vast gebroed wordt ,toch aan het nest blijft bouwen het badwater minderen.
nooit badwater minder dan twee keer per week geven omdat ze daar dr verenpakje mee schoon houden.
als het 3e eitje er is duurt het 14/15 dagen voor de eitjes een voor een uitkomen.
niet aan de eitjes komen ze zijn zo broos. en eitjes die niet uitkomen niet meteen weghalen daar rusten de jongen op met dr koppie.
dan moet je elkedag eivoer neerzetten met al het anderen en zeker trosgierst elkedag. dat voeren ze aan dr jongen
als ze 17/18 dagen zijn komen ze uit het nestjevliegen
na 5 /6 weken mogen ze weg en zijn zelfstandig.
nou mocht je nu nog vragen hebben dan hoor ik het wel
groejes Anneke.
sucses

Re: eieren
Gepost door: Gerwin ()
Datum: 07 januari 2013 20:20

hey
bedankt voor de info
ik heb inmidels het eerste ei
groetjes
gerwin

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.