Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
Help
Gepost door: Jeroen ()
Datum: 29 december 2012 21:59

16 december nestkast gezet. Man heeft mooi nest gemaakt. Nu twee weken verder nog geen eieren. Man begint pop nu erg kaal te plukken. Heb deze uit elkaar gehaald samen met ander koppel wat niet wilde. Man gaat ook achter man aan. Deze nu ook gescheiden.

Wat kan ik nog meer doen? Doe ik het goed zo?

Re: Help
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 30 december 2012 11:12

de man is zeker weten TE broeds.
weet je zeker dat de pop oud genoeg is.?? minimaal 1 jaar.
en is de pop ook wel wat broeds ?
zet de popjes ff bij elkaar en de mannen bij elkaar en geef de mannen ff geen eivoer en minder badwater dat wil nogal eens helpen.
geef de popjes nu juist wat meer eivoer en iedere dag badwater.
doe dit twee weken en plaats ze dan weer per koppel bij elkaar.
2 koppels in 1 kooi gaat zelden goed.
wel weer 3 koppels en 5 koppels maar 2 of 4 koppels gaat niet heel raar maar wel waar.
groetjes Anneke.

Gepost door: Jeroen ()
Datum: 30 december 2012 11:23

Hoi Aniko,

Dank voor je reactie. Ik heb nu de mannen allebei apart zitten alleen in een kweekkooi zonder eivoer en badwater.

Verder heb ik de poppen samen in een kooi zonder eivoer en badwater. Dit moet ik dus veranderen en de poppen wel eivoer en badwater geven?

Het zijn zulke leuke beestjes, maar ook soms wel ingewikkeld. Twee andere koppels doen het prima en zitten lekker te broeden. 1e week van januari word ik "papa" als het goed is.

Gepost door: aniko229 ()
Datum: 30 december 2012 21:00

de mannen wel 3 keer per week bad geven hoor niet helemaal zonder dat kunnen ze niet missen voor hun verenpakje.
maar niet iedere dag.
ik hoop maar dat het goed gaat.
sucses.
en fijne jaarwissenling morgen.
Anneke.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.