Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
voer
Gepost door: nederlander ()
Datum: 04 juli 2012 23:47

Hallo, ik stel veel vragen de laatste tijd haha, maar ik wil goed voorbereid zijn.
Als de jongen geboren zijn, wat moet je dan in een bakje doen zodat de ouders het hun kunnen voeren? Ik heb al gehoord eivoer, is er nog iets?

Re: voer
Gepost door: aniko ()
Datum: 05 juli 2012 08:25

je mag vragen wat je wil hoor is juist goed .
je kan beter iets dubbel vragen dan niet.
ja je geef ze gewoon trope voer , eivoer liefs een beetje rul,dat wil zeggen niet helemaal droog.
ik doe het meestal zo,ik kook een ei 10 min. dat prak ik fijn doe er een paar lepeltjes gewoon eivoer bij een druppie honing en doe er een beschuit door kruimmelen.
zorg wel dat het niet TE nat is hoor het moet net niet droog aanvoelen anders krijgen ze diaree.
en dat kun je in de koelkast echt wel 3 dagen goed houden.
twee keer per dag een schaaltje geven.
wat ze ook echt nodig hebben konstant als er jongen zijn is trosgierst dat voeren ze ook.
ik heb eens op gelet ze doen het zo. pa of ma neemt een hapje tropevoer een hapje eivoer een hapje trosgierst en dat gaat dan in een zakje dat ze in hun keel hebben dan nemen ze een slokje water en voeren de jongen met dit mengsel.
je zal dan ook bij je jongen een enorme bal op hun keel zien een gele dat is hun krop dat is een goed teken als dat vol zit.
als je nog vragen heb stel ze dan gerust.
groet Anneke.

Re: voer
Gepost door: nederlander ()
Datum: 05 juli 2012 10:30

Oh heel erg bedankt! Ik dacht al dat ze dat droge eivoer niet zomaar konden eten. Nogmaals bedankt voor alle informatie!
Groetjes Aicha

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.