Hallo, ik heb al gelezen dat je de jongen ook wel eens kunt oppakken en aaien (eventjes maar) maar nu vroeg ik me af hoelang je daarmee moet wachten. Mijn koppel heeft namelijk nog nooit jongen gehad die uit het ei kwamen, en dit is hun eerste goede nestje waar ze heel veel op broeden enzo, dus ik verwacht dat als de jongen uitkomen ik ze een tijdje met rust moet laten. Ik ben bang dat moeder anders misschien de jongen afstoot of dergelijke, het zal dus haar eerste nestje zijn. Moet ik dan een week wachten of twee weken of maar een paar dagen?
1e week werkt hun termostaatje nog niet en houden de ouders ze warm. let maar op er zit dan altijd 1 van de 2 op de jongen.
na die eerste week gaan ze langzaam wat vaker er van af. dan kun je ze zeer voorzichtig aaien maar heel kort hoor ze zijn zo klein. ze worden ook geringt met 6/7 dagen
na 10 dagen gaan dr oogjes open en gaan ze wat meer bewegen in het nest. dan worden het ook echte vogeltjes. en gaan de veertjes tevoorschijn komen.
na ongeveer 18tot 21 dagen komen ze vanzelf uit het nestje . nooit eruit zetten hoor. ze moeten het echt vanzelf gaan doen
groet Anneke.