volgens mij (maar ik ben ook maar een beginner, heb net mijn tweede nestje) is het ouder paar al weer aan het volgend nest aan het werken. Bij mij werden ze nadat ze een goeie week waren uitgevlogen weg gepest (soms nog wel gevoerd) door pa en ma. Ik heb ze toen ik zag dat ze ook wel wat zelf weg pikte apart in een kooitje gezet. Maar dit moet ook weer niet te snel want ze moeten ook wat leren van de ouders( maar kan het helemaal verkeerd hebben, dus wacht ook maar even op andere reakties)
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ze zijn inderdaad alweer begonnen met een nieuw nestje.
Het jong is al uitgevlogen maar word nog wel goed gevoerd door beide ouders.
Heb er extra nestmateriaal bij in gelegd, en volgens mij gaat het al wat beter.
De pop wil een nieuw nest beginnen en daar kan ze geen jonge vogeltjes bij gebruiken.
Ze leert hem op deze manier om zelfstandig te zijn en het nest te verlaten, in de natuur gaat dit ook zo, anders zouden jonge vogeltjes natuurlijk altijd bij hun ouders blijven.
Het lijkt me het beste om het jonge vogeltje in een andere kooi te zetten, 3 zebravinken in 1 kooit gaat bijna nooit goed, je kunt zebravinken het best per koppel nemen.
En zeg trouwens maar gewoon jij hoor Ik ben een meisje van 16 haha
de eitjes verwijderen gaat prima hoor alleen blijven ze ze leggen.
ik liet ze altijd een paar dagen liggen.
je kan ze ook vervangen door stene eitjes.
maar als je echt geen jongen meer wil kun je misschien beter twee mannen of popjes nemen.
dat heb ik ook gedaan in mn voilere heb ik alleen mannen maar heb wel twee popjes apart
om ze toch af en toe een nest te laten krijgen..
groet Anneke.