Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
Hoe lang broeden???
Gepost door: Inge25 ()
Datum: 23 september 2010 10:45

Hoi,

Nog even een vraag,tot gisteren hebben het koppeltje eigenlijk redelijk goed op de eitjes zitten broeden.Maar gisteren zaten ze er een stuk minder op. Echt een uurtje of 2 niet.Maar gaat dat nou altijd zo?Of moeten ze om het op je Juiste manier te doen,toch echt continu op de eitjes zitten?

Graag heb ik daar wat meer info over

Gr,

Inge

Re: Hoe lang broeden???
Gepost door: J10 ()
Datum: 23 september 2010 23:31

Ze horen eigenlijk maar een paar minuutjes eraf te zijn om even wat te eten en te drinken. Maar even geduld, misschien lukt het toch wel. Als je ze in je woonkamer hebt staan, koelen de eitjes al een stuk minder snel af dan in een voliere buiten.
Je kunt ze helaas niet dwingen om op het nestje te blijven zitten dus je zult moeten afwachten.

groetjes
J10

Gepost door: Inge25 ()
Datum: 24 september 2010 18:23

Hi J10,

Vandaag hebbben ze eigenlijk heel de dag op het nest gezeten dus zal wel goed komensmiling smiley

Bedankt voor je antwoord

Datum: 24 september 2010 23:06

Mooi.
Ik heb me ook zo'n zorgen gemaakt om ons eerste nestje omdat het vrouwtje soms geen zin in broeden leek te hebben en het mannetje eraf joeg. Maar het is helemaal goed gekomen.

doeg
J10

Gepost door: toto en toto ()
Datum: 27 september 2010 07:20

haha ik heb nu ook mn eerste nestje en maakte me ook helemaal zorgen omdat de ouders van t nest afgingen maar gelukkig vertelde J10 me dat t niet erg is omdat de jongen al veren krijgen smiling smiley

maar een tijd terug toen t nog eieren waren hadden mijn vinkjes per ongeluk 3uur door het huis gevlogen maar de eieren zijn nog wel uitgekomen grinning smiley.

Datum: 30 september 2010 22:08

Maar als het te lang duurt voor de eitjes uitkomen is er toch iets mis gegaan. Het duurt ongeveer 2 weken na het begin van het broeden dat het uitkomt. In het begin zijn de vogeltjes heeeeel klein en pas na een paar dagen kun je ze horen.

Als er na ongeveer 21 dagen broeden nog niks is, dan kun je de eitjes beter weghalen en weggooien. In ieder geval moet het laatste eitje ook ongeveer 2 weken bebroed zijn.
Zebravinkjes leggen heel makkelijk nieuwe eitjes. Dan maken ze vast wel weer een nieuw nestje met eitjes.

doegdoeg
J10

Gepost door: r14 ()
Datum: 09 januari 2016 21:08

hoeveel dagen doen zebra vinken er over om te broeden

Gepost door: Blue_Bird ()
Datum: 07 februari 2016 22:27

hey r14,

Wij hebben al 3 nestjes gehad en ze broeden ongeveer 2 a 3 weken. Daarna gaan ze of de eitjes uit het nestje gooien (zijn dus niet bevrucht) of ze komen uit. Daarna zie je t jong helemaal opgroeien en dat vind ik zelf heel leuk om te zien.

groetjes Blue_Bird

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.