Zebravinken en het broeden :  The fastest message board... ever.
Ales over broedende zebravinken, eieren, nestkasten en jonge zebravinken. 
Voor het eerst een eitje
Gepost door: Ellis ()
Datum: 19 februari 2007 12:10

Hallo,

Ik had een vraag over mijn zebravinken.
Voor het eerst heeft mij zebravink een eitje gelegd, tot nu toe 1.
Ik heb 1 mannetje en 2vrouwtjes.
Moet ik het mannetje uit de kooi halen? Hij gaat namelijk ook op het eitje liggen dat doen ze ook met zijn 3en.
En als het eitje bevrucht is hoelang duurt het voordat het uitkomt?

Alvast HEEL ERG BEDANKT.

Groetjes
Ellis

Re: Voor het eerst een eitje
Gepost door: yvonne ()
Datum: 19 februari 2007 12:40

Ellis,

de man hoort bij het vrouwtje ook tijdens de broed...bij hun broeden bijde namelijk. een tweede vrouw dus pop kan problemen veroorzaken dus als ik de keuze had...zou ik die tweede pop er uit halen...

dan leggen ze rond de drie eitjes voor ze echt gaan broeden...ze zitten er nu wel op en slapen erop maar broeden nog niet echt....dan duurt het 14 dagen voor de bevruchte eitjes uitkomen...de man en pop zorgen samen voor het nest en de jongen......

Datum: 19 februari 2007 13:39

Beste Yvonne,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik kan wel één pop er uit halen maar ik weet niet welke pop een eitje heeft gelegd. maakt dit uit?

Groetjes
Ellis

Datum: 19 februari 2007 13:53

Hoi Yvonne,

Sorry maar ik heb nog een vraag, wat is eivoer? Kan ik dat gewoon in een dierenzaak kopen? en als ik een pop er uit haal, dan moet ik die dus in een aparte kooi doen maar dan zit ze helemaal alleen, is dat niet erg?

heel erg bedankt.

Groetjes
Ellis

Gepost door: Rudmer ()
Datum: 19 februari 2007 21:42

Hallo Ellis,

Ik ben yvonne wel niet, maar als antwoord:

Eivoer is een soorts krachtvoer voor tijdens de broed en voor het jonge grut. Dit kun je inderdaad gewoon bij de dierenwinkel kopen. Let er wel even op dat je de goede meeneemt, wij hebben met gedroogde insecten gehad en dat is niet goed bevallen(de geur voornamelijk, en was ook niet voor zebravinken).

Als Yvonne het hier niet mee eens is zal ze me wel (terecht) verbeteren!

Succes met het grut

Groeten, Rudmer

Gepost door: yvonne ()
Datum: 20 februari 2007 11:30

Ha die rudmer...ik ben er wel degelijk mee eens...eivoer is kracht voer...en je kunt het in verschillende uitvoeringen krijgen......gewoon in de dierenspeciaal zaak...

Ik geef naast het ei voer ook mijn vogels nog universeelvoer...waarin wel gedroogde insecten zitten...maar goed dat moet iedereen voor zich weten. Ik zelf heb natuurlijk kwartels op de bodem lopen die dit voer wel goed tot zich nemen en dat mijn verschillende tropen er dan een graantje van meepikken.......dat is dan geluk...voor hun.... Alleen pas op......controleer je datum van het eivoer en zo ook universeelvoer goed...bewaar het onder de omstandigheden die er bij omschreven staan...gezien het kan bederven...koop daarom niet meer dan je nodig hebt...dus begin bij kleine zakjes tegelijk....en desnoods gooi het weg....als je het niet opkrijgt.......

Gewoon eventjes vragen bij een goede speciaal zaak...en als ze er goed personeel hebben staan (wat er nog wel eens aan schort...maar dat is een ander onderwerp) kunnen ze het je zo overhandigen....

succes....gaat vast en zeker lukken

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.