Re: "Tamme" zebravinken
Gepost door:
DavidCarnivore
()
Datum: 07 juli 2014 00:29
Hoi Anneke,
Bedankt voor je reactie!
Ik was inderdaad al erg benieuwd of het (voor zebravinkjes uitermate) lieve gedrag gepaard ging met dat het vogeltje zich gewoon niet goed voelde. Op de dag waarop ze stierf wilde ze zelfs niet graag van mijn hand af! Ze probeerde er op te slapen.
Doordat ik nauwelijks iets wist van het gedrag van de zebravink wist ik toen niet dat dit een ziek vogeltje betrof; ik wist ook niet dat een zieke zebravink met zijn kop in de nek slaapt, zoals ze deed.
Met het mannetje lijkt het erg goed te gaan (ik let ontzetten op ziekteverschijnselen sinds het popje overleed). Hij is bijna altijd te lokken met gierst, komt dan dus altijd op mijn hand zitten en als ik zijn kooi open en een buiging voor hem maak sprint hij vaak direct op mijn hoofd, waarna hij rond gaat vliegen en zich vermaakt op de kartonnen huisjes die op verschillende plekken in mijn kamer hangen.
Natuurlijk zit het niet in de natuur van een vogel om naar je toe te komen, evenmin zit het in hun natuur om in een kooitje, volière of kamer te leven, of überhaupt in Nederland voor een tropenvogel
Kennelijk kan het dus wel, net zoals beschreven is in sommige reacties. Een vogel houden in mijn kamer die bang voor me is, daar zie ik de lol niet echt van in.
Een interessante kwestie vind ik het. Hoe kan het dat de een ontkent dat het kan/hoort en zegt de ander dat hij het voor elkaar gekregen heeft? Betreft het alle filmpjes op het internet van handtamme zebravinken een zeldzaam exemplaar waarbij het toevallig wel kan? Ik ontmoette een man die al 30 jaar in dierenwinkels werkt en nog nooit had gehoord van het bestaan van een tamme zebravink!
Ik zal in ieder geval dankbaar zijn dat ik een tamme zebravink heb en zorg dat ik spoedig een maatje voor hem vind!
Groet,
David