Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
Kale rug mannetje
Gepost door: Guusje ()
Datum: 09 december 2015 11:28

Hallo,

Sinds afgelopen weekend zijn wij in het bezit van twee mannetje. In eerste instantie leek het goed te gaan, na 1 dag zagen wij dat 1 mannetje het ander niet toe liet in het nestje en hem ook steeds achterna jaagde. Gisteren zag ik, na een dag werken, dat 1 mannetje een hele kale plek heeft op zijn rug. Ik heb direct het nest eruit gehaald aangezien ik denk dat daar de strijd veelal om ging.
Nu gaat het iets beter al maakt het kale mannetje een beetje een zenuwachtige indruk.

Misschien heeft iemand een goede tip, of advies??
I
Groet,
Guusje

Re: Kale rug mannetje
Gepost door: Guusje ()
Datum: 09 december 2015 14:26

Het leek veel beter te gaan, leek......
Ik ben vanmiddag boodschappen gaan doen met mijn dochtertje en bij terugkomst bleek de kooi onder het bloed te zitten..... De achterkant van zijn pootje is kapot! Bloed enorm. Alles schoon gemaakt! De mannen zelf zitten er rustig bij!
Ik ken dit helemaal niet van zebravinkjes! Wij hebben vaker 2 mannetjes gehad! Dat was weleens een beetje vechten om te bepalen wie de baas mocht zijn!!
Ik vind dit erg moeilijk om aan te zien!!

Wie weet raad????

Re: Kale rug mannetje
Gepost door: Matchmaker ()
Datum: 02 januari 2016 19:30

Dat is heel vervelend.

Een nestje moet je eigenlijk niet geven als je geen man-popkoppel hebt.

Is de aangevallen man misschien helemaal wit en de andere man niet? Dit kan een verklaring zijn voor de aanvallen. Witte zebravinken kunnen niet bij andere zebravinken, behalve als die andere zebravinken van jongs af aan al bij witten hebben gezeten. Dit is omdat wit in de ogen van een zebravink heel licht is en dat maakt ze 'onderdanig'. Ik ben vergeten hoe het precies zat, maar daar kwam het op neer.

Als dit niet het geval is, dan heb je te maken met een hele aggressieve vink. Dat zul je niet vaak meemaken, maar ik zou hem zo snel mogelijk proberen te verkopen.

Succes ermee!

Re: Kale rug mannetje
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 30 januari 2016 14:09

Dat Witte zebravinken niet bij andere kleurslagem in een kooi kunnen is mij nieuw. Terwijl ik witte en vele andere kleurslagen Kweekte. Hihi.
Het gebeurd wel vaker dat 2 mannen niet goed gaat. je zou het dominante mannetje even een paardag apart kunnen zetten en in andere ruimte. dan het dominante mannetje na paardagen er weer bij zetten. geen nest geven en zorg dat het twee hoogste stokken op de zelfde hoogte zitten.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.