Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
zebravink erbij
Gepost door: marley89 ()
Datum: 15 mei 2015 18:07

Hallo,

Wij hebben 6 zebravinken, allemaal mannen.
Nu wordt er nog al eens gevochten en voornamelijk tegen 1 man.
Nu heb ik gelezen over de oneven aantallen, maar dacht niet dat dat ook bij alleen mannen van toepassing was.
Ook heb ik gelezen dat het wel eens wil helpen om er een nieuwe zebravink bij te zetten zodat het vechten op houdt. Klopt dit?

We hebben een buitenkooi van 75x75x180.
zouden jullie aanraden om er 1 zebravink bij te zetten? Is dat niet zielig 1 nieuwe erbij in een groep? Zou het slim zijn om er 3 nieuwe bij te zetten en dan dus het aantal op 9 te hebben? Graag jullie advies. Dankjewel. Marley

Re: zebravink erbij
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 27 mei 2015 12:56

Nee hoor dat is flauwekul. Er wel vaker een zebravink niet geaksepteerd.
Ik neem aan dat je kooi 180 hoog is en maar 75 breed en diep.
Tja en dan enkel mannen.
Dat wordt op jaagen naar elkaar en als ze dan de vliegruimte niet hebben kan dit voor komen, ze vliegen namenlijk niet omhoog maar recht vooruit.
Wat je wel zou kunnen proberen is om ze allemaal eruit te vangen de in richting wat te veranderen zodat ze denken een nieuw thuis te hebben en dan juist de gepeste eerst terug te zetten en daarna de rest , de bazigste het laatst. In verband met het teretorium gedrag.
Bij enkel mannen geeft het eigenlijk niet hoeveel het er zijn , maar ze hebben wel graag allemaal een maatje of popje. Mannetjes slapen ook samen in nestjes hoor.
groetjes Aniko.



Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.