Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
Help! Mannetjes zijn enorm luid!
Gepost door: loek ()
Datum: 24 november 2013 10:01

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik de trotse nieuwe eigenaar van twee zebravinken (mannetjes).
Ik heb mezelf enorm veel ingelezen vooraf en ervoor gezorgd dat het mijn vogeltjes aan niets zou ontbreken..
Netjes bij een kweker gehaald, filmpjes bekeken vooraf en een paar keer in een dierenwinkel wezen kijken.
Nu heb ik twee prachtexemplaren van mannen die in alle opzichten precies zijn wat ik zocht op een ding na..
Ze maken (vooral smorgens als het licht wordt) een enorme herrie. Dat vogeltjes geluid maken wist ik natuurlijk van te voren, maar dat het smorgens zo erg zou zijn had ik niet verwacht en ook niet op gerekend.. Ik woon in een oud en dus gehorig appartementencomplex en er is net een van mijn buren komen klagen.. sad smiley
Ik zit erover te denken om ze om te ruilen bij de kweker tegen twee poppen omdat ik lees dat die minder herrie maken? Kan iemand mij vertellen of dit veel scheelt? Maken poppen niet dat hele harde en schelle geluid of zijn ze ook zo lawaaierig in de ochtend?
Kan iemand me aub helpen, baal echt enorm en weet niet wat ik moet doen!

Alvast bedankt,
Groetjes Loek

Re: Help! Mannetjes zijn enorm luid!
Gepost door: !sem! ()
Datum: 24 november 2013 14:32

Hoi loek
Wat je ook kan proberen is een mannetje om ye ruilen voor een popje
Het mannetje zal dan minder geluid maken omdat het popje er dan bij zit
Popjes zingen niet die piepen alleen maar
Je kunt natuurlijk ook gewoon 2 popjes doen

Groetjes Sem

Datum: 24 november 2013 14:36

Dankjewel voor je reactie Sem.
Ik heb net even mailcontact gehad met Anneke van dit forum en contact met de kweker..
ik ga ze morgen omruilen tegen twee popjes en dan zal het wel goedkomen smiling smiley
Twee mannetjes doe ik niet omdat ik geen jongen wil en niet onnodig de broeddrift wil opwekken..
Bedankt voor je reactie in ieder geval smiling smiley

Groetjes Loek

Datum: 24 november 2013 14:37

Sorry een mannetje en een vrouwtje samen bedoel ik net, haha twee mannetjes heb ik nu winking smiley

Gepost door: !sem! ()
Datum: 24 november 2013 14:47

Haha ik dacht al

Sem

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.