Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
Nieuw mannetje bij popje
Gepost door: !sem! ()
Datum: 02 november 2013 20:15

Helaas zag ik twee dagen geleden mijn mannetje dood in de kooi liggen
Ik gister meteen naar de kweker waar ik ze gehaald had en kocht weer een nieuw mannetje
Maar ik zag vandaag dat de pop nogal dominant is tegen haar nieuwe echtgenoot
En pikt hem de hele tijd hij mag niet naast haar op de stok en moet wachten tot zij klaar is met eten wat moet ik doen ?

Groetjes Sem

Re: Nieuw mannetje bij popje
Gepost door: J10 ()
Datum: 03 november 2013 11:37

Sem, geduld! Zolang ze elkaar niet tot bloedens toe pikken, rustig een weekje afwachten. Bij ons kwam er een nieuw vrouwtje en de eerste dagen was dat niet leuk. Ik zou zeggen: lees het item dat vlakbij staat: nieuw vrouwtje even wennen. Daar staan ook nog wat tips van Anneke over het evt tijdelijk weghalen van het nestje enzo.
Ik snap dat het niet leuk is: waarschijnlijk ging het met het vorige mannetje heel goed en dat wil je graag terughebben. Maar ze moeten echt even aan elkaar wennen en bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.

Groetjes
J10

Gepost door: J10 ()
Datum: 03 november 2013 11:39

Correctie. Het draadje heet "nieuwe pop: even wennen"

Grt J10

Datum: 03 november 2013 13:34

Tja dat is juist het probleem
Het popje heeft het mannetje al twee keer met bloed gepikt
Ik heb ze nu apart gezet
Wat nu ?
Ander mannetje misschien ?

Groetjes Sem

Gepost door: aniko229 ()
Datum: 03 november 2013 14:06

Isem. heeft ze het mannetje echt tot bloedens toe gepikt. laat hij dat toe dan ??
haal het nestkastje weg . dan moeten ze allebei op stok slapen en is er geen ruzie om het nest.
niet omdat hij te broeds is hoor maar puur om ze gelijken te laten zijn.
probeer ook ff om alleen stokjes op 1 hoogte te zetten dus geen hoogte verschil tussen stokjes ,dan liever twee hooge op de zelfde hoogte want de baas wilt hoger zitten dan haar mindere en dat kan dan ook niet.
sucses ik hoor het wel. , nog 1 tip. als dit niet helpt , haal nu het popje uit de kooi en zet het mannetje erin. plaats dan twee dagen later het popje bij de man terug in dr kooi. dan komt ze in zijn teretorium.
groetjes Anneke.

Datum: 05 november 2013 21:13

Hoi Anneke
Ik heb het popje 2 dagen geleden apart gezet
Maar sinds gister is haar borst nogal opgezwollen en zit ze op de grond
Zou er een eitje vastzitten ?

Groetjes Sem

Gepost door: aniko229 ()
Datum: 06 november 2013 09:38

hapt ze ook naar adem of niet. dan is het geen ei.
als je denk dat het een eitje kan zijn pak je haar op voorzichtig zorg dat je niet in haar buikje knijp ofz\o want dat kan haar leven kosten als je het eitje kapot zou knijpen.
hou haar op haar rug en smeer met je vinger vaseline op haar poepertje maseer het zachtjes en zet haar terug helpt het niet kun je haar achterste ook ff in lauw water houden dat stimuleert ook wat.
let erop ze kunnen er zelfs aan sterven dus als je legnood vermoet en je weet dat ze gepaart hebben een paar dagen terug help haar dan.
groetjes Anneke.

Datum: 06 november 2013 20:03

Ik zag net het eitje liggen het zag er nogal zwart uit...
Morgen ga ik het popje terug zetten de stokjes staan al gelijk
Hoop dat het nu goed gaat anders ga ik het popje omruilen

Groetjes Sem

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.