Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
nieuwe pop: even wennen
Gepost door: J10 ()
Datum: 19 oktober 2013 12:23

Na drie jaar goed huwelijk is deze week ons mannetje Koen weduwnaar geworden. Dus gisterenochtend een nieuw popje voor hem gekocht. De eerste ontmoeting was geweldig: eerst even paniek van beide maar met een halve minuut werd Koen helemaal macho. Kuif omhoog, borst naar voren en tetteren maar. En natuurlijk er meteen bovenop.
Maar daarna is het toch wel wennen voor allebei. Zij is duidelijk niet voor de poes en jaagt Koen af en toe van een plekje maar Koen stelt ook af en toe orde op zaken en jaagt haar dan weer weg. Gisterenavond toen het directe licht boven de kooi uit was (het sein om de mandjes op te zoeken) werd-ie aardig bazig: ze mocht maar op een paar plekken zitten en ZEKER niet in de buurt van zijn mandje.
Vandaag is het iets beter maar ik zie nog geen tekenen van knus gedrag, zoals met z'n vorige popje. Ik wil het nog even de tijd geven maar ik hoop wel dat ze een goed stelletje gaan worden en elkaar zo lekker gaan zitten verzorgen.

Nu de vraag:
Is er nog kans op dat dat goed komt ? Ze zijn nu nog erg onrustig, af en toe even een grom naar elkaar en zij hangt regelmatig in de tralies om naar de buren te kijken. Betekent dat dat het altijd een onrustig stelletje zal blijven en kan ik haar beter gaan ruilen of kan het nog helemaal goed komen ?
Ze staan elkaar niet naar het leven, de veren vliegen zeker niet in het rond, het blijft bij af en toe even grommen en snavelvechten. Maar met zijn vorige popje was het vanaf de eerste dag goed. Vandaar dat ik twijfel.

Doeg
J10

Re: nieuwe pop: even wennen
Gepost door: aniko229 ()
Datum: 20 oktober 2013 12:42

als ze jouw met een man samen in 1 kamer zetten moet je ook wennen he.
dat is met vogels ook . 99,99 % gaat het na een week prima maar zelden gaat het niet.
dan zal je moeten ruilen.
maar geef ze minimaal 1 week de kans
zolang er geen bloed vloeit geeft het niks.
groet Anneke.

Datum: 20 oktober 2013 13:06

Dank je Anneke, voor de bemoediging. Ik weet het dat je het even tijd moet geven maar je wordt er toch een beetje onzeker van.
Het ging gisteren al een beetje beter, zij "mocht" hem al poetsen. En het hoopgevende vind ik dat ze alletwee elkaar wegjagen, het mannetje is wel het meest dominant maar het is natuurlijk ook zijn huis, maar zij laat zich niet de kaas van het brood eten.

Doeg
Jantine

Datum: 22 oktober 2013 11:45

Het gaat steeds een beetje beter. Gisteren getuige mogen zijn van een uitgebreide poetssessie: zij poetste hem, en vervolgens hij haar: nekje, koppie, wangetjes, enz. Ze gingen er echt voor zitten. Badderen doen ze ook af en toe samen (tegelijk in het badje, erg komisch).
Ze slapen nog niet bij elkaar maar als het directe licht uitgaat worden de ruzies steeds korter. En het laatste goede teken is dat zij wat rustiger wordt, ze heeft zelfs al lekker zitten schommelen in de touwring die in de kooi hangt en hij had er geen bezwaar tegen.

Het zal misschien een wat flamboyantere relatie worden vergeleken met de vorige maar het komt vast goed. Gelukkig, want het is wel een mooi, fijn popje. De goede maat, Koen is zelf ook maar een klein vinkje.

Doeg
Jantine

Datum: 22 oktober 2013 16:17

wel ja joh dat gaat goed komen.
over een maand slapen ze samen let maar op. hihi.
groet Anneke.

Datum: 25 oktober 2013 16:05

Het gaat heel goed met Koen en z'n nieuwe vrouwtje Babette. Ze liggen overdag al regelmatig samen in een mandje en poetsen elkaar voortdurend, het is bijna klef, haha. 's Nachts nog niet maar dat komt er vast aan komende dagen. Heel grappig dat het van zo fel en heftig in het begin het zo snel goed kan komen, dat had ik niet gedacht.

Ik vind het ook wel belangrijk dat ze knus zijn met elkaar, ik zie bij de andere stelletjes dat dat bij zebraatjes hoort. En ik vind het natuurlijk schattig om te zien, twee van die gekleurde snaveltjes die net boven het randje van het nestje uitsteken.
Bedankt Anneke, voor je bemoedigingen!

Doeg
Jantine

Datum: 25 oktober 2013 18:58

graag gedaag Jantine.
zo zijn zebra'tjes nu eenmaal die kijken eerst de kat ehe zebra uit de boom hihi.
om daarna heel verlieft verder te gaan. leuk he.
geniet er maar van.
groet Anneke.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.