Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
aantal koppels
Gepost door: angeline ()
Datum: 05 juli 2013 10:24

hallo,

na een tijdje geen vogels te hebben gehad ben ik toch weer begonnen met zebravinkjes.
Maar ik weet nog lang niet alles dus hierbij een paar vraagjes:
- maakt het uit of ik 3 of 4 paartjes heb in mijn voliere van 3x2x2 ?
( ik lees wel dat je 1 of 3 of 5 paartjes moet hebben ) Mijn eigen ervaring is wel dat 2 koppels gaan ruziƫn
- ik heb nu 3 koppels, als ik een koppel erbij doe kan dit koppel dan weer zorgen voor
nieuwe paarvorming? ( mannetje pikt ander popje in of andersom).
- Wat krijg je als je maskerbruin kruist met wit? en zover ik weet ( ze komen beide van een andere kweker vandaan ) waren de ouders ook
resp. masker bruin en wit. Want zoals het er nu uit ziet hebben ze besloten om met elkaar
te mixen en ik wil niet bewust in hokjes kweken. Eigenlijk wil ik voorlopig helemaal geen jongen dus ik heb geen nestkasjes hangen.

bedankt alvast

Re: aantal koppels
Gepost door: Frieda ()
Datum: 13 augustus 2013 17:26

Hoi hoi
Ik krijg ook al geen antwoord op mijn vragen.
Ik denk dat er niet zoveel meer komen op deze site.
Ik weet alleen het antwoord op jou vraag niet.
Ik heb 2 koppels voor gezelschap en 2 nestjes gehad. Maar ik weet niets over het kweken.
succes. Groetjes

Gepost door: !sem! ()
Datum: 13 augustus 2013 19:35

Hoi frida
Ik weet het niet zeker maar volgens mij krijg je met maskerbruin en wit bont

Groetjes Sem

Gepost door: aniko229 ()
Datum: 14 augustus 2013 13:40

beste angeline en Frieda.
sorry dat ik niet reageerde. ik heb echt over je berichtje heen gekeken want ik zit prackties iedere dag wel ff op deze site.
maar bij deze !!
je kunt inderdaat het beste 3 koppels doen of 5 maar dat is aan ieder zelf.
meestal als je 4 koppels heb gaat het ook wel goed des te meer je er heb dan maklen de aantallen koppels niet meer zo uit de leven dan per groep.
als je een makerbruine man met witte pop samen heb ja dan kunnen er witte geboren worden die split maskerbruin zijn maar daar komt dan ook nog bij de factor waar is de witte pop die je heb split voor.zelf.
dus je kan er vanalles uit krijgen maar echt maskerbruine zou ik niet op rekenen maar wie weet. dus het is erg moeilijk te zeggen wat je eruit krijg. ik zou zeggen wacht het af.
ik zeg meestal in het geval van een niet echt kleur koppel kijken welke toverballen eruit komen.hihi.
als je nog vragen heb stel ze gerust.
groetjes Anneke.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.