Diversen over zebravinken :  The fastest message board... ever.
Alles wat niet onder de overige fora valt. 
mix
Gepost door: sasja ()
Datum: 04 september 2011 14:41

Hallo

Ik heb nu zebravinken maar kunnen cubavinken of anderen er ook gewoon bij?
Er zitten nu 2 koppels zebra's in ben nog op zoek naar een zwarte zebra ivm met de aantallen maar als ik er nu een koppeltje cubavinken in zou zetten zijn de aantallen dan ook goed?

alvast bedankt voor de reactie(s)

Groetjes Sasja
een beginnende zebravinken liefhebber maar nu al verkocht

Re: mix
Gepost door: Janno ()
Datum: 04 september 2011 19:57

ondanks dat het vinken zijn is het niet dezelfde soort, ze kunnen wel samen maar niet om de aantallen van de twee koppels die je al hebt, op te lossen.

welke zwarte zebra heb je in gedachten?

groet janno

Datum: 04 september 2011 20:10

Hoi Janno

Ik heb foto's gezien van een pikzwarte zebra man of vrouw maakt me niks uit vond hem alleen supermooi en houdt de kleurcombi er een beetje in heb nu al 1 pop wit en 1 pop lichtgrijs 2 man zijn de standaard kleure met bruine wang.

Maar ff een ander vraagje mijn pop wit heeft steeds ruzie met de andere pop de grijze pop eist alletwee de mannetjes toe erg aso maar komisch om te zien. Heb wel het idee dat de pop wit broeds is wat kan ik hier aan doen of moet ik zo snel mogelijk een nieuw koppel erbij laten?

alvast bedankt
Groetjes Sasja

Datum: 04 september 2011 20:18

je hebt pas de vogels, dus dat ze ff achter elkaar aan vliegen is normaal, de hiërarchie moet bepaalt worden.

wel is het zo dat dit juist het probleem is te verwachten met twee koppels. kijk het nog een paar dagen aan en anders kan je een koppel gaan bijhalen.

ps: een geheel zwarte zebravink bestaat niet, wel zijn er kwekers mee bezig dit te kweken.
de foto die jij hebt gezien, denk ik wel te weten. dat is idd een zebravink met extra zwartbezit, na de rui is deze al de helft kwijt.
er bestaan zeker veel zebravinken die hele mooie zwarte kenmerken hebben.
ik kweek de zwartwang grijs, erg mooi. ook heb je een aantal combo's, die nog zwarter zijn.
dus zwart kan je zeker toevoegen in de volière.
de vraag is hoeveel geld en geduld heb je er voor over om zo een aan te schaffen. want je moet contacten met kwekers aangaan.

groet janno

Datum: 04 september 2011 20:26

Hoi Janno

Hoe donker zijn die van jou en heb je er nog een ?
Hoe zou ik anders in contact met kwekers kunnen komen?

Groetjes Sasja

Datum: 05 september 2011 20:36

tik even in op Google, zwartwang grijs en je ziet de vogels die ik kweek.

momenteel heb ik niets meer zitten, ik kan je op de reservering lijst zetten, maar dat kan nog wel een hele tijd duren. daar ga je denk ik niet op wachten.

voor kwekers is het meestal het kweek seizoen tussen december en juni. dat gaat gepaard in 3-4 ronden per kweekkoppel. ik heb alle niet-geselecteerde vogels al verkocht, met de rest ga ik kweken of naar de TT. op vogelmarktplaats kan je in contact komen met kwekers van zebravinken. ook op de site vd NZC (nederlandsezebravinkenclub)

groet janno

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
This forum powered by Phorum.